أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۶۰۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خبرهای مسرت بخشی که نباید به آن دل خوش کرد؛
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با اشاره به کشف داروهای خوراکی ضد کرونا در جهان، اظهار کرد: خبر مسرت بخش دیگر کشف جهش مخرب ویروس کرونا در ژاپن است که این جهش باعث خودکشی ویروس می‌شود و ژن‌های ترمیم کننده ویروس طی آن آسیب می‌بینند.

به گزارش پایگاه 598، مسعود ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بلافاصله پس از تزریق واکسن ایمن نمی‌شوید، اظهار کرد: با تزریق دز اول واکسن کرونا، ۵۰ تا ۶۰ درصد ایمنی اولیه را کسب کرده و پس از تزریق دوز دوم باید دو الی سه هفته صبر کنید تا به ایمنی لازمه برسید.

وی با اشاره به اینکه واکسن کرونا پس از تزریق دو دز، بعد از ۲ ماه ایمنی ایجاد می‌کند، افزود: واکسیناسیون وسیع در شهریور و مهر ماه انجام گرفته است و کسانی که شهریور و مهر واکسن تزریق کرده‌اند اوایل آذر ایمنی آن‌ها ایجاد می‌شود، اما هنوز به هدف اصلی یعنی ایمنی کامل نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: انتطار می‌رود با رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی و رسیدن به ایمنی لازم بتوانیم از مرگ و میر جلوگیری کنیم.

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت‌: داروی پکسیلووید توسط شرکت فایزر مراحل مقدماتی و فازهای دو را پشت سر گذاشته و منتظر تاییدیه fda است که در آینده این تاییدیه داده می‌شود.

از کشف داروهای خوراکی تا جهشی که باعث خودکشی کرونا می‌شود

دارویی که مرگ را تا ۸۹ درصد کاهش می‌دهد 

ضیایی با بیان اینکه این دارو روی بیش از ۷۷۷ نفر آزمایش شده و میزان مراجعه به بیمارستان بستری و مرگ و میر را تا حدود ۸۹ درصد کاهش داده است، افزود: این دارو خوراکی است و امید است در آینده نزدیک در دسترس مردم قرار گیرد و در درمان کرونا ویروس موثر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی، تصریح کرد: داروی بعدی مونوپیراییر است؛ دارویی است که تا حدود ۵۰ درصد کاهش مرگ و میر و بستری دارد و این دارو هم خانگی و خوراکی بوده و در ابتدای ابتلا به کرونا می‌توان استفاده کرد؛ ۱۰ قرص روزی دو عدد مصرف می‌شود و با گرفتن مجوز و توزیع دارو انتظار می‌رود در درمان بیماری کرونا موثر باشد.

این متخصص عفونی بیان کرد: همچنین واکسیناسیون فاز تقویتی یا بوستر برای کادر درمان آغاز شده که پس از چهار یا شش ماه بعد از تزریق فاز دوم صورت می‌گیرد، این فاز بوستر برای سالمندان نیز آغاز شده است که حدود ۳۰ هزار نفر آن را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: خبر مسرت بخش دیگر کشف جهش مخرب ویروس کرونا در ژاپن است که این جهش باعث خودکشی ویروس می‌شود و ژن‌های ترمیم کننده ویروس طی آن آسیب می‌بینند، قابلیت ترمیم برای ویروس وجود ندارد و خود به خود از بین می‌رود، اما نباید به این موارد دل‌ بست و باید همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت و واکسیناسیون انجام گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون ابتلاء در خراسان جنوبی افزایش یافته است، یادآور شد: مسافرت‌ها، بازگشایی مکان‌های عمومی، مراسمات عروسی و عزا و تجمعات دیگر باعث شیوع بیماری شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها