يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۰۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۲۰ آبان ۱۴۰۰
«سفره‌ خالی، سفر پرشمار»!!
تقریبا روزی نیست که رسانه‌ها و فعالین اصلاح‌طلب به سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رئیس‌جمهور حمله نکرده و آن را مورد تخطئه قرار ندهند. اما علت مخالفت مستمر و گسترده فعالین و رسانه‌های اصلاح‌طلب با سفرهای استانی چیست؟

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «سفره‌ خالی، سفر پرشمار» بر اساس خط تخریبی این روزهای رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب علیه سفر‌های استانی رئیس‌جمهور نوشت: «سفر مسئولان ارشد نظام به نقاط مختلف کشور برای گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم و درک بهتر مشکلات آنان اقدام مهمی است که نمی‌توان با نگاه صفر و صدی به آن نگریست و با آن مخالفت قطعی داشت، اما از سوی دیگر نیز نباید سفرهای استانی را با پروپاگاندای رسانه‌ای به عنوان شیوه‌ای منحصر به فرد و غیرقابل نقد در اداره کشور معرفی کرد و حل بحران‌های بزرگ کنونی را منوط به انجام آن دانست. »

این روزنامه نوشت: «رئیس دولت سیزدهم نیز تمام زمان آخر هفته خود را به ایرانگردی اختصاص داده است تا با معضلات و مشکلات ریز و درشت مردم آشنا شده و دستورات مقتضی را صادر کند، آن‌هم در شرایطی که اکثریت هشتاد میلیون ایرانی، سال‌هاست که فریادشان از مشکلات اقتصادی، تبعیض و بی‌عدالتی در وجوه مختلف، رانت و فساد، نابودی محیط‌زیست، دشمن‌انگاری داخلی و خارجی و بسیاری دیگر از اشتباهات و ضعف‌های اداره کشور بلند است بدون آنکه برای فهم آن هر هفته به گوشه‌ای از کشور سفر کرده باشند.»

این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین نوشت: «سفره‌های خالی مردم قطعا با سفرهای پرشمار رئیس‌جمهور که وظایف به مراتب مهم‌تری از سفرهای استانی برعهده‌ دارد، پر نخواهد شد که اگر غیر از این بود تاثیر حداقلی آن را باید در این سه ماه اخیر مشاهده می‌کردیم.»

گفتنی است تقریبا روزی نیست که رسانه‌ها و فعالین اصلاح‌طلب به سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رئیس‌جمهور حمله نکرده و آن را مورد تخطئه قرار ندهند. اما علت مخالفت مستمر و گسترده فعالین و رسانه‌های اصلاح‌طلب با سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رئیس‌جمهور، در نگاه این طیف به مردم‌سالاری و کشورداری ریشه دارد. متاسفانه بخش قابل توجهی از جریان اصلاح‌طلب که پیش از این در دولت، مجلس و دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز حضور داشته‌اند، نگاهی ارباب- رعیتی به مردم دارند. از نگاه این طیف، مردم شهروندان درجه 2 و خود این افراد و هم قبیله‌های آنان، شهروند درجه یک هستند. اینجاست که متوجه می‌شویم که چرا یک مقام دولتی با کفش به داخل چادر زلزله زدگان می‌رود و مقام دیگر دولتی، مسکن بخش قابل توجهی از هموطنانمان را مزخرف! می‌نامد و...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها