أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۶۱۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۲ آبان ۱۴۰۰
برخی کاربران به حفظ حریم خصوصی خود اهمیت زیادی نشان می‌دهند و تمایلی ندارند موقعیت مکانی آن‌ها توسط گوگل ردیابی شود. با غیرفعال کردن ویژگی توضیح داده شده در ادامه مطلب، می‌توانید از ردیابی توسط گوگل در امان بمانید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از دیجیاتو.: برخی کاربران به حفظ حریم خصوصی خود اهمیت زیادی نشان می‌دهند و تمایلی ندارند موقعیت مکانی آنها توسط گوگل ردیابی شود. با غیرفعال کردن ویژگی توضیح داده شده در ادامه مطلب،‌ می‌توانید از ردیابی توسط گوگل در امان بمانید.

گوگل ادعا می‌کند اطلاعات موقعیت مکانی کاربر کمک می‌کند تا خدمات بهتری ارائه دهد. ویژگی «Location History» به طور پیش فرض غیرفعال است و کاربر می‌تواند آن را فعال کند. با این حال هنگام استفاده از گوگل مپ، امکان فعال شدن این ویژگی به طور تصادفی وجود دارد.

اگر به‌وب‌سایت myactivity.google.com مراجعه کرده و تمام سوابق موقعیت مکانی خود را پاک کنید، تنها داده‌های جدید پاک می‌شوند و اطلاعاتی که گوگل قبلا از موقعیت مکانی شما ذخیره کرده، حذف نخواهند شد. براساس گزارش The Hill، این اطلاعات را می‌توان در تاریخچه موقعیت مکانی حذف کرد. برای انجام این کار به سایت myactivity.google.com بروید و در قسمت Location History اطلاعات را حذف کنید. در این بخش گزینه‌ای با عنوان مدیریت فعالیت وجود دارد که با ضربه زدن روی آن و دنبال کردن دستورالعمل‌ها فعالیت‌های گذشته را می‌توان پاک کرد.

اطلاعات موقعیت مکانی حتی در عکس‌های کاربر نیز ذخیره می‌شود و هنگام بازدید از سایت‌ها، گوگل مپ و برنامه‌ها این اطلاعات جمع‌آوری می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید رهیابی فعالیت مرورگر و برنامه‌های خود را متوقف کنید. به سایت myactivity.google.com بروید و در بخش «Web & App Activity» روی فلش مربوطه ضربه بزنید. سپس به بخش Activity controls می‌روید. دکمه «Web & App Activity» را خاموش کنید و یک پنجره اخطار ظاهر می‌شود که توضیح می‌دهد چه اتفاقی رخ خواهد داد.

با این کار تجربه‌های شخصی سازی شده در سرویس‌های گوگل محدود می‌شود. برای مثال نتایج جست و جو با توصیه‌های مکانی نمایش داده نمی‌شود. با این کار تمام برنامه‌هایی که با حساب کاربری گوگل وارد شده‌اید، این تنظیم برای آن‌ها قرار می‌گیرد. در سمت راست پایین صفحه دو دکمه وجود دارد که یکی کنسل و دیگری توقف است. برای توقف رهیابی به پایین صفحه اسکرول کنید تا دکمه توقف آبی شود و سپس آن را فشار دهید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها