أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۶۱۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۲ آبان ۱۴۰۰
در ادامه سیاست‌های واشنگتن علیه ایران، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرده که عرضه نفت به بازار جهانی به اندازه‌ای کافی است که شرایط برای کاهش خرید نفت و فراورده‌های نفتی از ایران فراهم شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس: «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که مدعی است کشورش برای بازگشت به برجام آمادگی دارد، طی یادداشتی به وزارت خارجه آمریکا، فضاسازی جدیدی علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا طی یادداشتی به وزارت خارجه کشورش گفت که به اندازه کافی عرضه نفت وجود دارد تا دیگر کشورها خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

تصمیم جنجالی بایدن علیه نفت ایران

طبق این گزارش، کاخ سفید ملزم است هر ۶ ماه یک بار تأیید کند که عرضه کافی نفت در جهان به منظور حفظ تحریم‌ها علیه ایران که در سال ۲۰۱۲ و در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» تحمیل شده، وجود دارد.

آمریکا در حالی به دنبال محدود کردن صادرات نفت ایران است که چندی پیش خبرگزاری رویترز گزارش کرد که خریداران چینی علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به واردات نفت ایران ادامه می‌دهند.

طبق این گزاش، در سه ماه گذشته، واردات نفتی چین از ایران به طور متوسط به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رسیده است.

بایدن در یادداشت خود به وزارت خارجه آمریکا گفت: «مطابق با تصمیمات قبلی، عرضه کافی نفت و فراورده‌های نفتی از کشورهایی به غیر از ایران وجود دارد تا امکان کاهش حجم نفت و فراورده‌های نفتی خریداری شده از ایران یا از طریق مؤسسات مالی خارجی فراهم شود».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها