أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۶۱۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۲۲ آبان ۱۴۰۰
سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدگان قیمت ۲۵ قلم کالای اساسی را اعلام کرد این درحالیست که فعالان بخش‌خصوصی بر این باورند که این نرخ‌گذاری دستوری با قیمت محصولات آن‌ها در یک ماه گذشته تغییر محسوسی نکرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایلنا: در جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست محمد مخبر دزفولی معاون اول ریاست جمهوری مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی به همراه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان لیستی از قیمت مهمترین کالاهای ضروری و اقلام پرمصرف خانوارها را احصاء و در اختیار بازرسان و مردم قرار دهد.

 این قیمت‌گذاری درجهت جلوگیری از قیمت گذاری سلیقه‌ای فروشندگان است و مطابق با این مصوبه فروشندگان متخلف از سوی بازرسان شناسایی و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شوند.

 همین مصوبه بهانه‌ای شد تا قیمت 25 قلم کالای اساسی را در بازار رصد کنیم و ببنیم تا چه میزان قیمت‌گذاری دستوری دولت در بازار اجرا می‌شود.

 در این رابطه مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مرغ گوشتی با قیمت اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار مطابقت دارد، بیان کرد: قیمت اعلام شده ستاد تنظیم بازار برای مرغ تازه کیلویی 31 هزار تومان است که باید بگویم حدود یک ماه است که مرغ گوشتی با همین نرخ به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و تغییر محسوسی ایجاد نشده است.

 به گفته وی، قیمت مرغ منجمد در ستاد تنظیم بازار کیلویی 20 هزار تومان که قیمت آن با بازار نزدیک است.

همچنین در این رابطه محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت 25 قلم کالای اساسی را اعلام  کرد از این بین 10 قلم آن جزو محصولات لبنی هستند. باید بگویم که این قیمت‌ها همان قیمت‌هایست که کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی بر کالاهای خود درج می‌کردند و شاهد کاهش قیمت محسوسی نیستیم.

وی ادامه داد: صنعت لبنیات به تازگی از 10 درصد سود مشروع و قانونی خود برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه گذشت که این تخفیف در نرخ‌های اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار لحاظ شده است و باید بگویم که این نرخ‌گذاری جدید اتفاق خاصی رخ نداده است.   

همیچنین در این رابطه قاسمعلی حسنی، عضو هیات مدیره اتحادیه بنکداران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره نرخ قیمت برنج خارجی در بازار گفت: باید بگویم همواره نرخی که دولت برای اقلام اساسی اعلام می‌کند با نرخ بازار متفاوت است.

وی بابیان اینکه دولت نرخ برنج تایلندی را مشخص می‌کند، گفت: انحصار نرخ‌گذاری قیمت تایلندی برای دولت است و بخش‌خصوصی در این زمینه نمی‌تواند مانور قیمتی بدهد چراکه این محصول فقط از سوی دولت وارد می‌شود از این‌رو هر قیمتی که دولت ارائه بدهد با همان نرخ در بازار عرضه می‌شود.

به گفته این فعال اقتصادی، نرخ برنج تایلندی کیلویی 12500 تومان است.

 حسنی با اشاره به نرخ برنج هندی در بازار، گفت: این محصول از کیلویی 25 تا 27 هزار تومان در بازار موجود است. رقم‌های مختلفی از برنج‌های پاکستانی در بازار موجود است و مصرف‌کنندگان می‌توانند این محصول را کیلویی 21 تا 25 هزار تومان خریداری کنند.

همچنین در این رابطه ناصر نبی‌پور رییس اتحادیه مرغ تخم‌گذار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از سوی واحدهای تولیدکننده اعمال می‌شود، بیان کرد: شانه تخم‌مرغ 30‌تایی با قیمت 43 هزار تومان به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و تخم‌مرغ کیلویی 18300 هزار تومان است.

بنا بر این گزارش مطابق با گزارش ستاد تنظیم بازار تخم‌مرغ کیلویی 22500 تومان باید بفروش برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها