أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۶۲۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۳ آبان ۱۴۰۰
به همت دفتر تبلیغات اسلامی صورت می گیرد؛
دبیر اجرایی همایش ملی معنویت پژوهی؛ «معنویت و علوم اسلامی» از برگزاری همایش ملی معنویت و علوم اسلامی در قم با پیام آیت الله جوادی آملی و سخنرانی آیت الله اعرافی به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی: حجت الاسلام و المسلمین گریوانی در نشست خبری همایش ملی معنویت پژوهی؛ «معنویت و علوم اسلامی» گفت: این همایش سه شنبه تا پنجشنبه پیش رو به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد که افتتاحیه آن روز سه شنبه 25 آبانماه با پیام آیت الله جوادی آملی و سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و اختتامیه آن پنجشنبه 27 آبان ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه این نشست خبری به بهانه این همایش برگزار شده است، عنوان کرد: همایش ملی معنویت با عنوان اصلی معنویت و علوم اسلامی است یعنی تاملات و پژوهشی هایی که باید در حوزه معنویت صورت بگیرد و گام اول آن بحث نسبت معنویت با علوم اسلامی است که برای این همایش 8 محور تدبیر شده است.
دبیر اجرایی همایش ملی معنویت پژوهی؛ «معنویت و علوم اسلامی» با اشاره به 8 محور این برنامه گفت: چیستی، چرایی، چگونگی معنویت پژوهی و مصداق یابی معنویت یابی در اسلام و متون اسلامی، معنویت به مثابه دانش و گرایش یا رشته مطالعاتی، نسبت سنجی معنویت با علوم اسلامی یعنی فقه، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان از محورهای این همایش خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه برنامه هایی که در این مدت ارائه شده در قالب های مختلف از ظرفیت اساتید متعدد استفاده شده است، ابراز داشت: این برنامه در قالب کرسی نظریه پردازی، نشست علمی، سفارش و فراخوان مقالات، و کارگاه های مختلف مساله شناسی در حوزه معنویت برگزار شده است.
دبیر اجرایی همایش ملی معنویت پژوهی؛ «معنویت و علوم اسلامی» افزود: قریب به صد چکیده علمی به همایش ارسال شده و برخی از این موارد مورد پذیرش قرار گرفته است همچنین 35 مقاله علمی و پژوهشی داشته ایم که پس از ارزشیابی علمی تعدادی در روز همایش ارائه علمی خواهد شد و توسط اساتید و هیئت داوری مورد ارزشیابی و نقادی قرار می گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین گریوانی اذعان کرد: دوازده پیش نشست علمی برگزار شده که دو پیش نشست با عنوان نسبت معنویت با کلام و نسبت معنویت با فقه می باشد، کارگاه های مختلف در حوزه معنویت و کرسی نظریه پردازی نیز به انجام رسیده است.
وی با اشاره به هدف از برگزاری همایش خاطرنشان کرد: هدف اصلی این همایش ایجاد دغدغه در اذهان پژوهشگران و محققان است تا ذهن محققان را معطوف به یک پدیده علمی تحت عنوان معنویت کنیم که کمتر بر روی آن در جهان اسلام و ایران تأمل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین گریوان با بیان اینکه علامه ذوالفنون حسن زاده آملی میراث دار معنویت راستین اسلامی ما بودند، افزود: علامه حسن زاده ها در طول تاریخ داشتیم اما مسئله اینجاست که این معنویت تئوریزه نشده و معنویت در عرصه دانش به عنوان یک علم باید تامل گردد که این معنویت چه چیزی است و نسبت آن با سایر علوم چیست لذا هدف اصلی این همایش معنویت پژوهی است.
وی با بیان اینکه از ظرفیت اساتید مختلف، قم و مشهد و تهران بهره برده ایم، خاطرنشان کرد: این همایش سه پنل تخصصی دارد که پنل اول روز سه شنبه پس از افتتاحیه با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین الهی زاده و با حضور هشت نفر از محققان با موضوع نسبت معنویت و فقه برگزار می شود، پنل دوم تحت عنوان نسبت معنویت با اخلاق، کلام و عرفان با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی برگزار خواهد شد.
وی در پایان ادامه داد: پنل سوم در روز اختتامیه با عنوان معنویت به مثابه دانش، گرایش و رشته مطالعاتی با مدیریت حجت الاسلام هادی صادقی و با حضور سایر محققان و اساتید برگزار می شود.
علاقه مندان جهت شرکت مجازی در این نشست می توانند به نشانی http://dte.bz/ethicsconf مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها