يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۲۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۳ آبان ۱۴۰۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به آلودگی هوای چهار کلانشهر از ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه (۲۵ آبان ماه) و کاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ آبان ماه) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک و روز دوشنبه علاوه بر این شهرها در مشهد نیز افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. بعداز ظهر دوشنبه در برخی نواحی استان‌های کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان و لرستان بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: سه شنبه (۲۵ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب، جنوب غرب، نواحی مرکزی کشور مثل استان اصفهان و برخی مناطق یزد، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی، اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در مناطق سردسیر و مرتفع نیز بارش برف رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه (۲۶ آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی در مرکز، شرق، شمال شرق، شرق سواحل شمالی کشور و در زاگرس مرکزی شامل چهارمحال وبختیاری، شرق لرستان و غرب و جنوب غرب اصفهان پیش‌بینی و به‌تدریج این سامانه در اواخر وقت چهارشنبه از شرق کشور خارج می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۲۷ آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی آفتابی انتظار می‌ئود.

وی با اشاره به کاهش دما در برخی مناطق کشور اظهارکرد: سه شنبه و چهارشنبه (۲۵ و ۲۶ آبان ماه) در سواحل دریای خزر، حدود ۵ تا ۱۰ درجه، در استان اردبیل ۶ تا ۱۲ درجه کاهش دما و چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ آبان ماه) در دامنه‌های جنوبی البرز ۴ تا ۸ درجه و در شمال شرق،در حدود ۵ تا ۱۲ درجه کاهش دما رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی امروز تا قبل از ظهر دوشنبه (۲۳ و ۲۴ آبان ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۵ و ۲۶ آبان ماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی‌ می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۴ آبان ماه) ابری گاهی غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه (۲۵ آبان ماه) ابری گاهی بارش باران و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها