يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۲۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۲۳ آبان ۱۴۰۰
طلا پس از این که به بالای ۱۸۵۰ دلار صعود کرد آماده افزایش قیمت بیشتری می شود اما تحلیلگران می گویند این سطح باید به طور قطعی شکسته شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا: شتاب گرفتن رشد تورم در آمریکا که رکورد سه دهه ای را شکسته است، سرمایه‌گذاران را به سمت طلا هدایت کرده و این فلز ارزشمند هفته گذشته حدود سه درصد افزایش یافت.

فرانک چالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز" چنین گفت: همه چیز مربوط به تورم است. بازار در حال پذیرفتن این حقیقت است که تورم مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داشت. سالها زمان می برد تا مسائل زنجیره تامین مربوط به پاندمی، همه تدابیر محرک مالی و تقاضای قوی ترمیم شود. همه چشمها به محدوده معاملاتی ۱۸۳۵ تا ۱۸۷۵ دلار دوخته شده است. حرکت پایین این سطح نشان دهنده پایان روند صعودی فعلی خواهد بود اما حرکت بالای این سطح ممکن است قیمت را تا مرز ۲۰۰۰ دلار پیش ببرد. آنچه برای استمرار روند صعودی اخیر مهم خواهد بود، حفظ سطح قیمت ۱۸۳۵ دلار است. ما می خواهیم قیمتها را بالای این سطح نگه داریم. از یک سو شکسته شدن بالای سطح ۱۸۷۵ دلار باعث موج صعودی دومی به سمت محدوده ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۵ دلار می شود. تصور می کنم تا پایان سال قیمت ۲۰۰۰ دلار را مشاهده کنیم.

چالی توضیح داد خرید فنی به این شکل عمل می کند. اگر محدوده قیمت بالاتری شکسته شود افراد حس می کنند از روند صعودی جا مانده اند و خرید بیشتری اتفاق می افتد.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ گفت: مسیر به سوی ۱۹۰۰ دلار اکنون بسیار روشن است. در پایین ۱۸۰۰ دلار فرصت خرید خوبی دیده می شود. چشم انداز چند ماه نخست سال ۲۰۲۲ خوب است. پیش بینی می‌کنیم طلا در پایان سال روند صعودی پیدا کند که تا ژانویه و فوریه هم ادامه داشته باشد.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت "تی دی سکیوریتیز" گفت: این احتمال وجود دارد که طلا پیش از صعود در هفته جاری، اندکی نفس تازه کند. طلا برای رسیدن به رکورد بالایی که در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسانده بود باید به بالای ۱۸۷۵ دلار حرکت کند. ما حدود دو ماه پیش از این که بانک مرکزی آمریکا لحن موافق‌تری برای افزایش نرخهای بهره پیدا کند، زمان داریم. در این فاصله ممکن است قیمت طلا در سطح قابل توجهی باشد زیرا افراد بیشتری می‌گویند بانک مرکزی از تورم عقب افتاده است. ممکن است طلا تلاش کند در ابتدای سال ۲۰۲۲ رکورد قیمت همه زمانها را بشکند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، مهمترین آمارهای اقتصادی که هفته جاری منتشر می شوند شامل شاخص تولید ایمپایر استیت نیویورک در روز دوشنبه، خرده فروشی و تولید صنعتی در روز سه شنبه، شروع ساخت خانه و مجوز ساخت در روز چهارشنبه و شمار متقاضیان بیمه بیکاری و شاخص تولید فدرال رزرو فیلادلفیا در روز پنج شنبه خواهند بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها