أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۶۳۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۲۵ آبان ۱۴۰۰
عضو کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید ۱۹ گفت: عده‌ای از افراد هنوز واکسینه نشده اند و تعدادی از افراد واکسینه‌شده هم به سبب دریافت واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار می‌گذارند که این کار موجب افزایش موارد ابتلا می‌شود. البته آمار کرونا به نسبت پیک پنجم بسیار کاهش یافته و تعداد بیماران بستری هم کم شده است.

به گزارش پایگاه 598، دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با کووید۱۹ در پاسخ به این سوال که چرا با وجود واکسینه شدن نزدیک به ۵۰ درصد از مردم جامعه همچنان آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ۳ رقمی است، گفت: از آنجا که ویروس غالب در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا هنوز سویه دلتا است، با وجود تزریق دو دوز واکسن هم امکان ابتلا وجود دارد و به همین دلیل تعداد مبتلایان همچنان بالا است.

او افزود: از طرف دیگر ۵۰ درصد برای واکسیناسیون آمار چندان بالایی نیست. کشورهایی که پوشش واکسیناسیون آن‌ها به بالای ۸۰ رسیده هم با گرفتارهایی در زمینه کووید مواجه هستند. این اتفاق به سبب شیوع سویه دلتا رخ می‌دهد که با وجود تزریق دو دوز واکسن از هر نوعی باز هم به طور کامل از ابتلا به این بیماری مصون نیستیم.

عضو کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید۱۹ گفت: عده‌ای از افراد هنوز واکسینه نشده اند و تعدادی از افراد واکسینه‌شده هم به سبب دریافت واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار می‌گذارند که این امر موجب افزایش موارد ابتلا می‌شود، افزود: البته آمار کرونا به نسبت پیک پنجم بسیار کاهش یافته و تعداد بیماران بستری هم کم شده است، اما به سبب واکسینه نشدن عده‌ای از اشخاص ابتلا به کووید در بیماران بستری شدید است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک حتی با وجود تزریق ۲ دوز واکسن اظهار کرد: در حال حاضر تمام ادارات بازگشایی شدند و وسایل نقلیه عمومی هم فاقد تهویه مناسب هستند. با سردتر شدن هوا به سبب بستن پنجره‌ها شرایط تهویه در اتوبوس‌ها بدتر هم می‌شود که این موارد می‌توانند خطرناک باشند و موارد ابتلا به کووید را افزایش دهند، این در حالی است که واکسیناسیون هم هنوز به حد مطلوب خود نرسیده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به شرایط موجود اجباری شدن واکسن کرونا به صلاح است؟، توضیح داد: همه افراد باید واکسن بزنند و فردی که واکسن نمی‌زند نباید فکر کند که عدم تزریق واکسن یک مسئله شخصی است و فقط به خودش مربوط است، چرا که ممکن است با واکسن نزدن موجب فوت فرد دیگری شود و از این رو در شرایط پاندمی واکسیناسیون باید اجباری باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد ضد واکسن‌ها در کشور ما به نسبت تعدادی از کشورهای دیگر زیاد نیست، عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای از افراد به سبب تبلیغات منفی در خصوص عوارض واکسن از دریافت آن می‌ترسند و این در حالی است که تزریق واکسن یک باید است که حتما باید اجباری باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها