يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۳۸۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۲۵ آبان ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه 598، علیرضا تقوی‌نیا در کانال تلگرامی تفسیرگر نوشت: برخی رسانه های عراقی از تمایل مقتدی صدر به نخست وزیری حیدرالعبادی در صورت عدم تمایل گروههای شیعی به مصطفی الکاظمی خبر دادند.

العبادی که سال ۲۰۱۴ و پس از نوری مالکی به عنوان نخست وزیر عراق منصوب شد، از نیروهای با سابقه حزب الدعوه است.

او در طول دوران نخست وزیری اش وظیفه مبارزه با خلافت قدرتمند داعش را برعهده داشت و توانست با کمک حشد الشعبی موصل را پس بگیرد.

اما وی به ۲ علت نتوانست بار دیگر نخست وزیر شود ؛ اول این که اعلام کرد ناچار است با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی کند و در نتیجه خشم گروههای شیعه و مقاومت عراق را برانگیخت.

علت دوم به نارضایتی از وی به دلیل برکناری فالح الفیاض و اختلاف با این چهره برجسته عراقی بر می گردد .

فالح الفیاض در سال ۹۷ با دستور العبادی از تمامی مناصب دولتی (از جمله مشاور امنیت ملی و ریاست هیئت حشدالعشبی) برکنار شد .

در نتیجه بسیار بعید می نماید که ائتلاف های قانون ، فتح ، العقد الوطنی و ... در حال حاضر به نخست وزیری وی تمایل نشان دهند.

اما صرف تمایل مقتدی به حیدرالعبادی جهت تشکیل دولت نشان دهنده عدول رهبر جریان صدر از ایجاد دولت توسط جریان متبوع خویش است؛ در صورتی که وی قبل از انتخابات و حتی پس از آن بارها تاکید داشت که این مرتبه یک دولت صدری را تشکیل خواهد داد.

خبرها نیز نشان می دهد سفر سردار قاآنی به عراق کاملا موفقیت آمیز بوده و علاوه بر اجماع گروههای شیعه ، همراهی حضرت آیت الله العظمی سیستانی را نیز در بر داشته است و به نظر می رسد دولت آینده عراق با همگرایی حداکثری جریانات شیعی تشکیل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها