يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۴۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آمریکا قصد بازگشت به برجام ندارد؛
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر این که نشانه‌هایی دیده نمی‌شود که آمریکایی ها واقعا بخواهند به برجام برگردند، معتقد است که آن‌ها تلاش می‌کنند تا با انجام مذاکره امتیاز بگیرند اگر نشد به سمت سیاست اجماعی می‌روند تا ایران را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، فؤاد ایزدی درباره از سرگیری مذاکرات که 8 آذرماه انجام می شود، گفت: دولت ایران با حسن نیت مذاکره می کند و شکی در این مساله نیست همچنین این که دولت آقای رئیسی علاقه‌مند به رسیدن به توافق است، یک واقعیت است زیرا در زمان انتخابات قول هایی را درباره مسائل اقتصادی دادند که اینگونه تصور می‌شود که می خواهند زودتر محقق شود.

وی تصریح کرد : مساله اصلی این است که طرف مقابل نمی خواهد به برجام برگردد، در واقع از برجام عبور کرده اند این حرف قائم مقام وزارت خارجه آمریکا که 2021 دیگر 2015 نیست باید جدی گرفته شود.
این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آمریکایی ها درخواست های غیر واقعی و غیر عملی از ایران می‌کنند که اگر ایران به نظر طرف مقابل عمل کرد که خوب است و امتیازهای جدیدی می‌گیرند اگر ایران نپذیرفت به سمت سیاست اجماعی می روند تا فشارها به سمت ایران را افرایش دهند.
ایزدی همچنین بیان کرد : طرف مقابل نیاز به مذاکره دارد تا از این طریق امتیازات بیشتری بگیرد اما اگر به درخواستش نرسد با در پیش گرفتن سیاست اجماعی تلاش می کند تا ایران را متهم کند که منجر به شکست مذاکرات شده است.
وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این که سیاست آمریکا چنین است نشانه هایی دیده نمی شود که آمریکایی ها بخواهند به برجام برگردند.
این کارشناس مسائل سیاسی درباره نقش کشورهایی مانند روسیه در کمک به حل موضوعات در مساله ایران و پیشبرد مذاکرات گفت: روسیه تنش های متعددی با آمریکا، همچنین غرب دارد اما اهداف ایران هم باید این‌گونه باشد که اجازه ندهد روسیه از موضع فعلی عقب‌نشینی کند که فکر می‌کنم در دولت آقای رئیسی امکان پذیر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها