أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۶۶۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۰۱ آذر ۱۴۰۰
در گفتگو با علم و فناوری پاسخ داده شد:
سرگیجه یکی ازشایع ترین مشکلاتی است که می تواند به تنهایی و یا همراه با سایر بیماری ها ایجاد شود .

به گزارش پایگاه 598، دکتر مهرداد امیرآبادی، فلوشیب فوق تخصص جراحی گوش و قاعده جمجمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در شیراز اظهار داشت: سرگیجه یکی ازشایع ترین مشکلاتی است که به واسطه آن بیمار به پزشک مراجعه می کند . این مشکل می تواند به تنهایی و یا همراه با سایر بیماری ها ایجاد شود .

وی ادامه داد: شیوع سرگیجه با افزایش سن می باشد به طوری که میزان گسترش انواع آن بطور میانگین در ۵ تا ۱۰ درصد جامعه می باشد . این میزان بعد از سن ۴۰ سالگی و بالاتر تا حدود ۴۰درصد نیز گزارش شده است. 

به گفته دکتر امیرآبادی اختلال در عملکرد مغز ، گوش داخلی ، مخچه ، سیستم بینایی، حس درک عمقی و فضای مغز ، عضلات گردن و ستون مهره ها و همچنین عدم توانایی بدن در کنترل بعضی فاکتورها مانند قند خون می تواند باعث ایجاد سرگیجه و یا تشدید آن شود.

فلوشیب فوق تخصص جراحی گوش و قاعده جمجمه تصریح کرد: یکی از ساختمان های که در بدن عهده دار حفظ تعادل است گوش داخلی می باشد که اختلال در عملکرد آن سبب ایجاد سرگیجه های شدید ناگهانی و یا انواع مزمن سرگیجه خواهد شد .

وی متذکر شد: در جهت تشخیص علت سرگیجه و درمان آن، همکاری میان مختصصین  رشته های گوش و حلق و بینی ، مغز و اعصاب ، آدیولوژی ، اعصاب و روان ، داخلی بزرگسالان، داخلی کودکان ( در مورد خاص سرگیجه کودکان )، جراحی مغز و اعصاب و رادیولوژی کاملا ضروری است .

این پزشک متخصص همچنین گفت: انجام تست های تعادلی ، شنوایی وام آرای و سیتی اسکن ، نوار مغز ، آنژیوگرافی، سونوگرافی عروق گردن ، آکو کاردیوگرافی و نوارقلب و انجام آزمایشات مختلف خون می تواند به تشخیص علت این عارضه کمک کند .

وی اضافه کرد: بدون انجام معاینات و استفاده از روش های ‌پاراکلینیک متعدد، گاهی اوقات ممکن است تشخیص بیماری مشکل باشد و یا نیاز به طی دوره خاصی برای علائم واضح تر باشد .

فلوشیب فوق تخصص جراحی گوش و قاعده جمجمه در پایان بیان کرد: همکاری بیمار در انجام آزمایشات و تست های مختلف همچنین استفاده صحیح از داروها و روش های غیر دارویی ، رژیم های غذایی ورزشی ، روش های توانبخشی تعادلی می تواند در درمان صحیح بیماری بسیار موثر باشد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها