يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۸۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۴ آذر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه امروز افرادی در جامعه وجود دارند و با آن که اسم بسیج روی آنها نیست؛ اما تمام وجودشان بسیجی است، گفت: در کار و عمل نیک باید خدا را دید و نگران بعد از آن نبود و با اخلاص عمل کرد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در نشست مجمع علمای استان سمنان با تأکید بر لزوم توجه به لحن و بیان احادیث و روایات اظهار کرد: تلاش‌ها در حوزه ترویج فرهنگ نماز باید بر اساس کار کارشناسی و با دقت خاصی انجام شود.

او ادامه داد: اهمیت درس قرآن و تدبر در کلام الهی از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بیان شده است و امروز باید روی این مسائل بیشتر کار و فکر کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: پرچم تفسیر آیات الهی را نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها باید در دست بگیرند و سایر علما و روحانیون نیز در این زمینه در پیروی از آن‌ها اقدام کنند.

قرائتی با بیان اینکه اگر علم می‌خواهیم باید آن را در قرآن کریم جست‌وجو و بدان رجوع کنیم، گفت: در کنار اقامه نماز باید به تفسیر کلام الهی نیز توجه شود.

وی اضافه کرد: امروز تفاسیر قرآن کریم به‌صورت کوتاه هم که شده باید در برنامه‌ها بیان شود و باید در این زمینه‌های مهم بیشتر گفت‌وگو کرد؛ نمی‌شود که کتاب‌های دیگر را مطالعه کنیم، اما درباره قرآن مطالعه نکرده و حرفی نزنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز همه باید قرآن را دریابید تا مهجور نماند و روزانه حداقل ۲ تا سه صفحه قرآن کریم را بخوانید و به گفته خداوند متعال در آن تدبر کنید.

قرائتی با بیان اینکه هر کسی سراغ کلام الهی برود حاصل از آن بر خواهد داشت، افزود: باید تا قبل از ماه مبارک رمضان آمادگی خوبی در خود ایجاد کنیم.

او گفت: امروز باید تصمیم بگیریم تا کم‌کاری خود را در گذشته نسبت به قرآن کریم جبران کنیم و بدانیم که شفاعت قرآن کریم قطعی است و شامل حال همه‌کسانی خواهد شد که به آن توجه دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: حق بسیج را امروز باید بیشتر ادا کرد؛ بسیجی کسی است که بدون دعوت و توقع به‌صورت همگانی و با عشق خود وارد میدان می‌شود و برای مردم تلاش می‌کند.

قرائتی گفت: امروز افرادی در جامعه وجود دارند و با آن که اسم بسیج روی آنها نیست؛ اما تمام وجودشان بسیجی است و در این راه باید خدا را دید و نگران بعد از آن نبود و با اخلاص عمل کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها