يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۶۹۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۰۷ آذر ۱۴۰۰
اخبار امیدوارکننده از تیم مذاکره کننده؛
در حالی که کشورهای مقابل هر کدام با ده‌ها کارشناس ویژه در مذاکرات حضور پیدا میکنند‎؛ همراهی تعداد قابل توجهی از کارشناسان با تیم ایرانی می‌تواند امیدوارکننده باشد تا اینبار در صورت حصول نتیجه خدعه‌های آمریکایی‌ها و رفع صوری تحریم‌ها در کار نباشد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، عصر دیروز هیات ایرانی که ریاست آن را علی باقری معاون سیاسی وزارت امورخارجه در دست دارد مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. هیاتی که ترکیب آن با تیم مذاکرات پیشین تفاوت دارد.

به گزارش رجانیوز: مذاکره کنندگان ایرانی با استفاده از تجربه مذاکرات ناکام دولت قبل سعی دارند تا اینبار برای رفع واقعی تحریم‌ها از کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مرتبط با موضوعات اقتصادی و حقوقی استفاده کنند. به همین دلیل از دو ماه پیش دستگاه‌های درگیر با تحریم نامه‌ای از وزارت امور خارجه دریافت کردند. در این نامه خواسته شده بود برای تقویت تیم مذاکره کننده کارشناسانی معرفی کنند که واجد سه خصوصیت باشند؛ به موضوعات حوزه کاری خود اشراف داشته باشند، پیچیدگی‌ها و ظرایف تحریم را بشناسند و با حقوق بین الملل آشنایی داشته باشند.

بر اساس گزارش ایرنا این نامه را تمام دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر تحریم‌های ظالمانه بودند، از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک مرکزی وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی دریافت کردند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که رفع تحریم‌ها فرایند بسیار پیچیده‌ای دارد و نیاز به کارشناسان حوزه‌های مختلف بانکی، انرژی، ‌حمل و نقل در آن احساس می‌شود. اهمیت موضوع حضور کارشناسان قابل اعتماد چه از لحاظ کمی و چه کیفی زمانی مشخص می‌شود که بدانیم تیم ظریف در مذاکرات برجامی از نداشتن بدنه کارشناسی قوی رنج می‌برد. حتی در اتفاقی تلخ بعدا مشخص شد عبدالرسول دری اصفهانی که از طرف بانک مرکزی بعنوان کارشناس مسائل مالی و روابط بانکی در تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان حضور داشته دوتابعیتی بوده است. اسناد بعدی منجر به این شد که حتی وی به جرم جاسوس دستگیر شود. شاید اتفاقات تلخی که در عدم بهبود روابط بانکی کشورمان در پسابرجام رخ داد بدلیل همین موضوع باشد. این درحالی است که دری اصفهانی حتی مورد تشویق رئیس جمهور وقت قرار گرفته و نشان درجه سه خدمت را کسب کرده بود.

در حالی که کشورهای مقابل هر کدام با ده‌ها کارشناس ویژه در مذاکرات حضور پیدا میکنند‎؛ همراهی تعداد قابل توجهی از کارشناسان با تیم ایرانی می‌تواند امیدوارکننده باشد تا اینبار در صورت حصول نتیجه خدعه‌های آمریکایی‌ها و رفع صوری تحریم‌ها در کار نباشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها