يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۷۷۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۲۳ آذر ۱۴۰۰
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران قیمت آجیل شب یلدا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، مصطفی احمدی اظهار کرد: آجیل و خشکبار شب یلدا شامل اقلامی همچون پسته، بادام، فندق، برگه هلو، برگه زردآلو، توت خشک، انجیر، کشمش، مویز و باسلوق است. البته برخی از مغازه ها نیز برای مناسب سازی وکاهش قیمت آجیل شب یلدا به آن نخودچی اضافه می کنند.

وی گفت: قیمت آجیل شب یلدا با باسلوق، کیلویی ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزارتومان و بدون باسلوق نیز ۱۸۰ تا ۲۷۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در پاسخ به اینکه چرا قیمت آجیل تا به این حد بالا رفته است؟ گفت: امسال در بسیاری از اقلام آجیل و خشکبار تا ۵۰ درصد افت تولید داشتیم. از طرف دیگر اجناس ما هم صادراتی هستند و هم وارداتی و طبیعتا نوسانات نرخ ارز بر قیمت آن تاثیر می گذارد. عامل دیگر این افزایش قیمت هم عرضه و تقاضا در بازار است.

وی تصریح کرد: از شهریور و مهر امسال که اول فصل آجیل و خشکبار است افزایش قیمت را شاهد بودیم و این افزایش قیمت مختص شب یلدا نیست.

احمدی یاد آور شد: تولیدات امسال کاهش یافته و از آن طرف تقاضا نیز کم شده است. اگر قرار بود تقاضای آجیل مانند دو سال قبل باشد قطعا قیمت ها بیشتر از این می شد. این کاهش تولید و کاهش تقاضا در بازار تعادل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امروز با کمبود جنس در بازار مواجه نیستیم؛ در حالی که افت تولید داریم گفت: امیدواریم قیمت ها تا پایان سال تغییری نکند یا نزولی شود تا مردم قدرت خرید داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها