أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۸۴۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۰۴ دی ۱۴۰۰
سناریو سازی برای کنترل خشم هواداران؛
دبیرکل فدراسیون فوتبال تلویحا از حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به علت ابطال مجوز حرفه‌ای این دو تیم از سوی AFC سخن گفت. موضوعی که در نامه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن اشاره شده اما فدراسیون فوتبال رسما آن را اعلام نکرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا چهارشنبه شب در نامه‌ای مهم به باشگاه‌های ایرانی و فدراسیون فوتبال، از ورود به پرونده مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان و درخواست برای ابطال مجوزهای حرفه‌ای صادر شده برای این سه تیم و ارسال پرونده به کمیته انضباطی AFC خبر داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ۲۷ دسامبر (6 دی) به این سه تیم مهلت داده تا دفاعیه‌های خود را جهت بررسی موضوع تخلف محرز شده این دو باشگاه در کمیته انضباطی AFC ارسال کنند. در واکنش به این اتفاق، جلساتی با حضور نمایندگان وزارت ورزش، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، اعضای کمیته‌های بدوی، استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در ایران و رئیس فدراسیون برگزار و مقرر شد، تلاش‌های لازم برای ارسال دفاعیه‌ کامل صورت گیرد. 

با این حال، پر واضح است که در زمان کوتاه تا 6 دی امکان رفع مشکلاتی مانند بدهی‌های سنگین مالیاتی و همین‌طور به بازیکنان و مربیان مختلف از سالیان گذشته و مالکیت مشترک دو تیم بسیار سخت و تا حدودی غیر قابل ممکن است.

در تازه‌ترین اتفاق، حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال به طور تلویحی از حذف این دو تیم در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا سخن گفته است. او در جملات خود با پرهیز از دادن هرگونه امیدواری به هواداران این دو تیم، اعلام کرد که برای سال‌های آینده مشکلات و موانع موجود در زمینه صدور مجوز حرفه‌ای باید مرتفع شود.

کامرانی‌فر اظهار کرد: باشگاه‌هایی از کره‌جنوبی، چین، عربستان و امارات نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند و مطمئنا فدراسیون فوتبال هم تلاش می‌کند و باشگاه‌ها را موطف می‌داند که نسبت به مجوز حرفه‌ای برنامه‌ریزی کنند. مطمئن هستم که دو باشگاه بزرگ باید به صورت کلی به دنبال حل مشکلات باشند. وزارت ورزش هم تلاش می‌کند مشکلات کلی مربوط به گذشته را حل کند. کار سختی است اما بحث مجوز حرفه‌ای باید برای سال‌های آینده پیگیری شود.

او در واکنش به اینکه از صحبت‌هایش مشخص است که جلسات روزهای گذشته در فدراسیون فوتبال به نوعی فرمالیته بوده و احتمالا این دو تیم نمی‌توانند مشکل مربوطه را حل کنند و در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا غایب هستند، گفت: اگر جلسه را برگزار نمی‌کردیم می‌گفتید چرا جلسه نداشتید. مجوز حرفه‌ای دست شرکتی مستقل خارج از AFC است و همه ما می‌دانیم باید یک سری از موارد در ABC را رعایت می‌کردیم که تاریخ آن گذشته است.

کامرانی‌فر تصریح کرد: نمی‌خواهم طرفداران دو باشگاه را امیدوار کنم. واقعیت این است که در بحث مجوز حرفه‌ای کوتاهی صورت گرفته و کارهایی که باید انجام می‌شد، صورت نگرفته است. هر دو تیم در حال حاضر ۱۴ الی ۱۷ مورد را انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس صرفا برای کنترل خشم هواداران اصرار دارند که حذف این دو تیم از لیگ قهرمانان آسیا قطعی نیست و AFC پنج روز برای ارسال لایحه و مدارک فرصت داده اما واقعیت این است که در نامه AFC آمده استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ایی ندارند و نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و به جهت تخلفات صورت گرفته در صدور مجوز حرفه‌ایی داخلی، پرونده این دو تیم به کمیته انضباطی این کنفدراسیون ارسال شده است. اکنون از استقلال و پرسپولیس خواسته شده دفاعیه خود را جهت بررسی انضباطی موضوع ارسال کنند. 

بر همین اساس مهلت AFC صرفا می‌تواند منجر به کاهش جرایم احتمالی فدراسیون فوتبال و دو باشگاه ایرانی شود که با وجود نقص در مدارک، تلاش کرده بودند مجوز مذکور را که زمینه‌ساز حضور در لیگ قهرمانان آسیا است، صادر کنند.

در سال ۲۰۱۹ نیز، فدراسیون فوتبال به علت اجرا نکردن قوانین مربوط به حرفه‌ای ساز و صدور مجوزهای جعلی مبلغی بیش از ۱۰۰ هزار دلار جریمه شده بود که باید دید با توجه به تکرار این مورد، چه جریمه‌ای صادر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها