يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۴۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۰۵ دی ۱۴۰۰
پروژه خودروی متصل که یکی از راهکارهای همراه اول با تکیه بر خدمات اینترنت اشیاء در راستای هوشمندسازی صنعت حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری است، در نمایشگاه تلکام به نمایش گذاشته شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در راستای تحقق اهداف کلان کشور برای هوشمندسازی صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری و در نتیجه کاهش هزینه‌ها، ارائه محصولات متنوع و افزایش کارآیی، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی و در نهایت ایجاد بازارهای جدید در ‌عرصه «خودروهای متصل هوشمند»، مدتی است با دو خودروساز بزرگ کشور همکاری مشترک تعریف کرده است.

یکی از اهداف مهم پروژه خودرو متصل کاهش تصادفات و اثرات اجتماعی و اقتصادی آن است، اما برای خودروسازان مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه های مربوط به گارانتی و وارانتی با ارائه راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از تقلب، جمع آوری داده های مختلف برای ارزیابی سازندگان قطعات، تحلیل رفتار راننده و سلامت خودروها، دسترسی لحظه به لحظه به داده های عمومی ‌و تخصصی مرتبط با تک تک خودروهای تولید شده، دسترسی به آمار کدهای خطا جهت آگاهی و تحلیل نقاط قوت و ضعف تولیدات به منظور بهبود خطوط تولید، دسترسی و بهره برداری از اطلاعات مرتبط با پیشبینی خرابی خودرو جهت محاسبات مربوط به تولید و تامین قطعات یدکی و بهبود فرآیند فروش و دسترسی به قطعات، ارائه راهکارهایی برای عیب یابی تولیدات از راه دور و بهبود فرآیند امداد جاده‌ای، امکان ایجاد ارتباط نرم افزاری با نرم افزارهای فروش قطعات یدکی با تحلیل رفتار رانندگان جهت بهبود تولیدات، خدمات پس از فروش، امکان ارتقا و فراخوانی کامپیوتر خودرو به صورت آنلاین از سوی سرور و... دارد.

استفاده کنندگان از خودروهای متصل نیز با صرفه جویی هایی در هزینه های مصرفی خودرو، هزینه های بیمه و تعمیر و نگهداری، صرف مدت زمان کمتر جهت انجام خدمات خودرویی، فراهم شدن امکان امدادرسانی فوری در مواقع اضطراری(ECall)، امکان دریافت توصیه های مرتبط با ترافیک، وضعیت آب و هوا، بازدیدهای دوره ای واطلاعات و سرگرمی درون خودرو، امکان پرداخت خودکار عوارض بزرگراه ها و جرائم و ردیابی لحظه ای موقعیت جغرافیایی و شرایط خودرو مواجه خواهند شد.

اپراتور تلفن همراه نیز به عنوان بازیگر اصلی پیاده سازی این پروژه می تواند به توانمندسازی زیست بوم کسب و کارهای حوزه حمل و نقل هوشمند بپردازد و در کنار آن بازارسازی جهت ارائه خدمات و داده های هدفمند به کسب و کارهای حوزه حمل و نقل و همچنین ایجاد سکوهای باز انتشار داده های پردازش شده جهت استفاده و بکارگیری در حوزه های پژوهشی را داشته باشد.

همچنین در طی این مسیر امکان بهره برداری از ظرفیت های پلتفرم اینترنت اشیاء و توسعه آن محقق می شود؛ با توجه به اینکه ارائه خدمات اينترنت اشياء يکی از برنامه های راهبردی پنج ساله همراه اول است و از این رو برنامه طراحی و پياده سازی پلتفرم جامع اينترنت اشياء در دستور كار مركز تحقيق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه قرار دارد، چنین پروژه ای قطعا کمک کننده و تسهیلگر خواهد بود.

لازم به ذکر است در همين راستا همراه اول با سرمایه گذاری گسترده اقدام به طراحی و پياده سازی پلتفرم جامع اينترنت اشياء با استفاده از توان داخلی و رعايت تمامی الزامات و استانداردهای بين المللی کرده است که می تواند در پروژه خودرو متصل نیز بکار گرفته شود.

گفتنی است با توجه به پوشش گسترده شبکه همراه اول در مقايسه با ساير اپراتورها، در بخش های گسترده از مناطق برون شهری و جاده های محلی، مشتركان ساير اپراتورهای كشور از شبکه همراه اول برای برقراری ارتباط استفاده می كنند.

اين امکان بدليل ارائه رومينگ بين اپراتورها و فراهم شدن امکان استفاده مشتركان از شبکه ساير اپراتورها تعريف شده است؛ ليکن درباره سيمكارت های با كاربرد اينترنت اشياء، شرايط متفاوت است و امکان رومينگ وجود ندارد.

لذا همراه اول با ارائه سيمكارت های خود جهت برقراری ارتباط با پوشش حداكثری بهترين گزينه برای پروژه خودرو متصل است.

مرکز تحقیق و توسعه اکنون این پروژه را در نمایشگاه ایران تلکام 2021 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

همراه اول در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (ایران تلکام ۲۰۲۱) در غرفه ۳۸ سالن ۸-۹ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت ۸ تا ۱۵ میزبان بازدیدکنندگان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها