کد خبر: ۴۹۸۵۲۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۰۶ دی ۱۴۰۰
۲۰ میلیارد برای بازسازی استادیوم تختی؛
مدیر مجموعه ورزشی تختی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی کل مجموعه ورزشی تختی در اعتبارات سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، حمیدرضا حسین پور اظهار کرد: روز شنبه جلسه‌ای که با حضور نصرالله پریچهره مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و استاندار تهران در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی استادیوم تختی و اماکن ورزشی این مجموعه در بودجه سال ۱۴۰۱ اختصاص داده شد.

وی گفت: مجموعه ورزشگاه تختی از سال ۱۳۴۵ که ساخته شده دچار مشکلات زیادی است و روشنایی آن نیز باید کاملا بازسازی شود. ضمن اینکه باید سکوها نیز درست شود تا امنیت برای حضور تماشاگران در ورزشگاه تختی فراهم شود.

مدیر مجموعه ورزشی تختی پیرامون این پرسش که با تخصیص اعتبارات بازسازی کدام بخش‌ها در اولویت خواهد بود، خاطرنشان کرد: بیشترین بحث بازسازی ورزشگاه تختی مقاوم‌سازی سکوها، ایمن‌سازی و مقاوم کردن بخش سرپوشیده ورزشگاه، کابل‌های معلق، پروژکتور زمین اصلی و بهسازی و تعویض زمین شماره ۲ مجموعه و مقاوم سازی سازه استادیوم خواهد بود.

حسین پور خاطرنشان کرد: ورزشگاه تختی در سال ۱۳۴۵ ساخته شده و سال ۵۴ افتتاح شده است. پست‌های برق این ورزشگاه در طی این مدت تغییر نکرده و مشکلات زیادی دارد. حتی در سقف معلق آن که با کابل نگهداری می‌شود، تعدادی از این کابل‌ها فرسوده شده و ضریب ایمنی آن را کاهش داده است. وضعیت سکوها نیز در حال حاضر به گونه‌ای است که آب‌بندی خود را از دست داده‌اند و بعد از بارندگی حداقل تا یک هفته از سقف سکوها به دلیل باز شدن درزها شاهد نشتی آب هستیم. حتی سقف معلق نیز نشتی دارد و اگر از زیر سکوها تردد کنید بعد از یک هفته بارندگی، شاهد ریزش آب هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به این که قسمت‌های زیادی از مجموعه ورزشی تختی دچار فرسودگی شده و در حال ریزش است، سعی می‌کنیم پس از تخصیص بودجه، همانند آزادی کار را فازبندی کنیم تا قسمت‌هایی که دچار فرسودگی زیاد است با بازسازی سریع از فرسایش پیش از حد آن نقاط جلوگیری کنیم.

مدیر مجموعه ورزشی تختی پیرامون این پرسش که آیا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز در کار بازسازی مجموعه ورزشی تختی دخیل خواهد بود یا خیر؟ افزود: کار بازسازی مجموعه ورزشی تختی بر عهده‌ی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است، به طوری که پس از تخصیص اعتبارات، برگزاری مناقصه و با مشخص شدن پیمانکار سعی خواهیم کرد کار بازسازی استادیوم تختی را که ۴۵ سال هیچ گونه بازسازی در آن صورت نگرفته به سرعت انجام دهیم. به هر صورت همه چیز بستگی به زمان تخصیص اعتبارات دارد اگر امسال بودجه را دریافت کنیم، کار بازسازی را در چند مرحله انجام خواهیم داد.

وی همچنین درباره وضعیت زمین چمن طبیعی ورزشگاه تختی نیز گفت: کار زیرسازی و تعویض زمین چمن طبیعی ورزشگاه تختی که از ۲ سال گذشته پروژه آن آغاز شده بود، امسال با تخصیص یک میلیارد و نیم بودجه وارد فاز اجرایی شد و برای نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

حسین پور در پایان خاطرنشان کرد: زیرسازی و تعویض زمین چمن طبیعی ورزشگاه تختی امسال پس از ۱۰ سال پیگیری، از پنجم آذر آغاز شده و امید می‌رود که با اختصاص دومین مرحله اعتبارات در سال ۱۴۰۱، آماده بهره برداری برای نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر باشد.

تعویض چمن ورزشگاه تختی پس از ۱۰ سال + عکس

تعویض چمن ورزشگاه تختی پس از ۱۰ سال + عکس

تعویض چمن ورزشگاه تختی پس از ۱۰ سال + عکس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها