يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۶۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۰۷ دی ۱۴۰۰
با چند توصیه کاربردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌توانیم از شر سویه جدید کرونا، اُمیکرون، در امان باشیم.

به گزارش پایگاه 598، دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیام‌های بهداشتی، روش‌های ایمنی در برابر سویه جدید کرونا، اُمیکرون، را آموزش داده است:

قدرت سرایت و انتشار سویه اُمیکرون ۳ برابر بیشتر از سویه‌های دیگر است و مهمترین و بهترین راه حل مقابله با شیوع این سویه، افزایش واکسیناسیون همگانی و تزریق دز سوم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

افرادی که ۳نوبت واکسن دریافت کرده اند ایمنی بیشتری در برابر اُمیکرون دارند.

تمام افراد بالاتر از ۱۸سال که حداقل ۳ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونایشان می‌گذرد می‌توانند دز سوم یا یادآور را دریافت کنند.

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و قطع زنجیره انتقال ویروس در جامعه توصیه می‌شود افراد پرخطر (سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای) علاوه بر دریافت نوبت سوم واکسن کرونا، واکسن آنفولانزا نیز دریافت کنند.

شهروندان علاوه بر واکسیناسیون باید حتما از هر گونه دورهمی، تجمع و گردهمایی دوری کرده و استفاده از ماسک را اولویت اصلی خود قرار دهند.

اگر علائم سرماخوردگی نظیر آب ریزش بینی، سردرد و خستگی دارید به احتمال زیاد به کرونا مبتلا شده اید، ولی به دلیل تزریق واکسن، علائم کرونا خفیف‌تر است، پس در منزل مانده، ارتباط با اطرافیان را قطع کرده و مایعات گرم بنوشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها