أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۶۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۰۷ دی ۱۴۰۰
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به بیان توضیحاتی در خصوص ۲ داروی جدید کرونا که به تازگی در جهان کشف شده اند، پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، حمید عمادی در خصوص ۲ داروی جدید کرونا به تازگی در جهان کشف شده اند و در پاسخ به این سوال که آیا این ۲ داروی جدید به ایران می‌آیند؟، گفت: هنوز مشخص نیست که این ۲ داروی جدید به ایران می‌آیند یا نه و این امر مستلزم این است که مشخص گردد، این دارو‌ها بر روی درمان کووید اثربخشی خوبی دارند که تا کنون چنین تصویبی در هیچ کجای دنیا صورت نگرفته و تنها مطالعات اولیه بر روی این داور‌ها انجام شده است. یکی از این دارو‌ها به نام مولنوپیراویر که توسط شرکت مرک ساخته شده در کشور انگلیس مجوز اضطراری گرفته و بعد از اعلام این موضوع توسط شرکت مرک، شرک فایزر هم اعلام کرد که دارویی برای درمان کرونا دارد که اسم این دارو پکس لووید است و در آمریکا مجوز اضطراری اخذ کرده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه این دارو‌ها برای درمان بیماران سرپایی که در مرحله اول بیماری قرار دارند و بیماریشان به تدریج در حال تشدید است، به شرط اینکه طی ۵ روز اول استفاده شوند، ممکن است موثر باشند، ادامه داد: برای اظهار نظر در رابطه با این دارو‌ها بسیار زود است چرا که این ۲ دارو هنوز در هیچ کجای دنیا وارد بازار نشده اند و از این رو نمی‌توان در خصوص اثربخشی آن قضاوت کرد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه هنوز زود است که بخواهیم در خصوص ورود این دارو‌ها به کشور تصمیم‌گیری کنیم و باید منتظر بمانیم که تجربیاتی از مصرف این دارو‌ها در کشور‌های دیگر به دست آیند و اگر آن‌ها اثربخشی مناسبی داشتند، سپس وارد کشور شوند، افزود: داروی مولنوپیراویر سبب ایجاد موتاسیون در ویروس می‌شود و ممکن است سبب موتاسیون ویروس در بدن هم شود و احتمال دارد این داروی ضدویروس برای بدن جهش‌زا باشد و خطراتی را به همراه داشته باشد و از این رو ممکن است در آینده نه چندان دور شرکت‌های داروسازی به این نتیجه برسند که قرار نیست که این دارو مورد استفاده قرار گیرند و هنوز هم هیچ نهادی مصوب نکرده است که این دارو‌ها وارد کشور شوند و در فهرست دارو‌های کرونا قرار گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها