أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۶۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سیناپرس: پژوهشگران دریافتند سویه اومیکرون قابلیت سرایت بیشتری نسبت به سویه های پیشین دارد ولی یافته های جدید نشان می دهد ابتلا به این سویه می تواند مصونیت خوبی در بدن ایجاد کند.

تحقیقات جدید پژوهشگران در آفریقای جنوبی نشان می دهد که عفونت اومیکرون قادر به ایجاد مصونیت مناسبی در برابر سایر سویه های کرونا بوده و به طور خاص سطح ایمنی بدن را در برابر نوع دلتا افزایش می دهد.

گفتنی است این مطالعه که مورد بررسی سایر مراکز علمی و پژوهشی جهان قرار نگرفته است، نشان داد که افرادی که به سویه جدید اومیکرون آلوده شده بودند، ایمنی بیشتری نسبت به نوع دلتا داشته و در این میان افرادی که واکسینه شده و سپس به اومیکرون مبتلا شده اند، سطح ایمنی بسیار بالاتری کسب می کنند.

در این مطالعه ۳۳ فرد واکسینه شده و واکسینه نشده کرونا که به سویه اومیکرون مبتلا شده بودند تحت مطالعه قرار گرفته و شرایط سیستم ایمنی و آنتی بادی های آن ها بررسی شد. در ادامه، پژوهشگران دریافتند که ایجاد ایمنی در برابر سویه اومیکرون طی ۱۴ روز پس از ابتلا به این گونه جدید کرونا در افراد، حدود ۱۴ برابر افزایش یافته است. از سوی دیگر این مطالعات مشخص کرد که افراد مبتلا شده به این سویه جدید، در برابر سویه دلتا نیز ۴/۴ برابر سایر افراد مقاومت دارند.

اعضای این تیم تحقیقاتی درباره نتایج به دست آمده می ‌گویند: افزایش خنثی‌ سازی سویه دلتا در افراد آلوده به اومیکرون ممکن است منجر به کاهش توانایی گونه دلتا برای آلوده‌ سازی مجدد افراد شود.

گفتنی است الکس سیگال، استاد مؤسسه تحقیقات سلامت در آفریقای جنوبی و از اعضای این تیم پژوهشی روز دوشنبه در توییتر خود اعلام کرد که اگر سویه اومیکرون آنطور که از تجربه به دست آمده از آفریقای جنوبی به نظر می رسد، کمتر بیماری زا باشد، به ما برای مهار سویه دلتا کمک خواهد کرد.

نتایج یک مطالعه دیگر در آفریقای جنوبی نشان می دهد خطر بستری شدن در بیمارستان و بروزعلائم شدید در افراد مبتلا به نوع اومیکرون در مقایسه با نوع دلتا بسیار کمتر است اگرچه پژوهشگران می‌ گویند برخی از این موارد احتمالاً به دلیل افزایش ضریب ایمنی جمعیت به دلیل واکسیناسیون است.

نوع اومیکرون که اولین بار در ماه نوامبر (آذر ماه) در جنوب آفریقا و هنگ کنگ شناسایی شد هم اکنون در سراسر جهان گسترش یافته و مقامات بهداشتی نگران هستند که رواج این سویه جدید، بیمارستان ها را تحت الشعاع قرار داده و برنامه های سفر را مختل کند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها