أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۸۷۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۹ دی ۱۴۰۰
سخنگوی فضایی وزارت دفاع خبر داد؛
ماهواره بر سیمرغ سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، سیداحمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پرتاب موفق سه محموله تحقیقاتی توسط ماهواره‌بر سیمرغ خبر داد.

وی درباره این خبر اظهار داشت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتابگرهای با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه) و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

حسینی در خصوص عمکرد ماهواره بر سیمرغ گفت: در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره بر به درستی انجام و در نهایت اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شد.

وی خاطرنشان ساخت : در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار 3 محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع 470 کیلومتری و با سرعت 7350 متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.

وی با بیان اینکه در این پرتاب داده های تله متری از فرایند پرتاب به طور کامل احصا شد افزود: با تطبیق داده ها و تطبیق عملکرد ها، برنامه ریزی لازم جهت پرتاب عملیاتی انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها