أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۷۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۰ دی ۱۴۰۰
معاون اجرایی رئیس جمهور با انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها و مطالبه‌گری نادرست، نقد صحیح و مطالبه درست را در راستای حل مشکلات کشور دانست و گفت: حذف هزینه‌های اضافی، کوچک کردن دولت و اقداماتی همچون طرح جدید بنزین از راهکارهای دولت برای حل معضلات اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، همزمان با سفر استانی دولت سیزدهم به استان قم سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در نشستی که در استانداری قم برگزار شد، میزبان نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان قم بود.

توجه ویژه به استان قم از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، و رسیدگی فوری به زیرساخت‌های استان و ساخت‌وساز و بافت شهری قم، به‌عنوان ام‌القرای جهان تشیع و همچنین اهتمام ویژه دولت به معضلات اقشار ضعیف مردم در قم از جمله بیکاری، و همچنین هماهنگی و رسیدگی فوری دولت و قوه قضائیه به رانت و ویژه‌خواری برخی در کشور و استان، از مطالبات عمده نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان بود.

نمایندگان تشکل‌های نخبگانی و مردم‌نهاد در این نشست مشکلات، معضلات و دغدغه‌های مردم در سطح استانی و ملی را مطرح کردند و با آغاز دولت مردمیِ سیزدهم را موجب زنده شدن امید در جامعه دانسته و تاکید داشتند که مردم در انتظار به ثمر نشستن تلاش‌های دولتمردان هستند.

تشکیل کارگروهی ویژه به‌منظور پیگیری و به ثمرنشاندن مطالبات و مصوبات سفر هیئت دولت به استان و نشست فعالان اجتماعی و فرهنگی استان، و همچنین هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نخبگان استان برای عملیاتی شدن ایده‌ها و مصوبات، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز در این نشست، اهتمام دولت سیزدهم به استفاده از نظرات و دغدغه‌های نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی را جدی دانست و گفت: دولت در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تسهیل‌گر و حامی است و مطالبه‌گری فعالان نیز از دولتی که از جنس مردم است، بجا و ضروری است.

وی با انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها و مطالبه‌گری نادرست، نقد صحیح و مطالبه درست را در راستای حل مشکلات کشور دانست.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، با تاکید بر وجود مشکلات در کشور افزود: حذف هزینه‌های اضافی، کوچک کردن دولت و اقداماتی همچون طرح جدید بنزین از راهکارهای دولت برای حل معضلات اقتصادی و اجتماعی است و دولت خود را ملزم به عدالت‌گستری در جامعه می‌داند.

مرتضوی در پایان این نشست گفت: دولت و ملت در کنار هم، به‌منظور فائق آمدن بر مشکلات، باید تصمیمات سختی بگیرند، و مسلما دولت خود را معصوم و مصون از خطا نمی‌داند، اما با مشارکت نخبگان و مطالبه‌گری صحیح فعالان اجتماعی و فرهنگی، امید دارد در مسیر درست گام بردارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها