يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۷۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۱۰ دی ۱۴۰۰
فدراسیون فوتبال برخلاف وعده‌های پر طمطراق عزیزی‌خادم قبل از پیروزی در انتخابات، این روزها در درآمدزایی به مشکل خورده و مدام از دولت درخواست کمک مالی دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، فدراسیون فوتبال با مدیریت شهاب‌الدین عزیزی خادم یک تغییر عمده با دوره قبل دارد؛ در واقع عزیزی‌خادم برخلاف وعده‌ و وعیدهای رنگارنگ خود مبنی بر درآمدزایی و نجات فوتبال از بدهکاری، بیشتر از هر رئیس فدراسیونی از دولت پول گرفته است.

رئیس جوان فدراسیون فوتبال که در مصاحبه‌های انتخاباتی خود فوتبال را یک "بنگاه اقتصادی" می‌نامید و تاکید زیادی بر "پیاده سازی الگوهای جهانی دنیای فوتبال و جبران عقب ماندگی ها برای توسعه فوتبال ایران" داشت، این روزها از این سازمان دولتی به آن سازمان دولتی می‌رود و در کنار آن به طور مستقیم و غیر مستقیم از دولت برای جبران نیازهای مالی فدراسیون فوتبال کمک می‌گیرد.

او که در بدو فعالیت خود با حضور در سازمان برنامه و بودجه مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان را برای آماده سازی تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال گرفته بود، این روزها توسط خود و دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال، دست خود را مقابل دولت دراز کرده است.

داریوش مصطفوی، یکی از مدیران فدراسیون فوتبال به تازگی از دولت درخواست کرده به فدراسیون فوتبال مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون یورو کمک کند! رقمی که ۸۳ برابر غرامت مطالبه شده توسط مارک ویلموتس از فوتبال ایران است.

دست درازی به خزانه دولتی در شرایطی است که که طی ماه‌های گذشته هیچ قراردادی که زمینه ساز درآمدزایی برای فدراسیون فوتبال شود، بسته نشده و در مقابل، ملی‌پوشان فوتبال ایران به عنوان سرآمد تیم‌های ملی از وضعیت نامناسب البسه و پرداخت نشدن پاداش‌های خود از ۶ دیدار گذشته تیم ملی به این سمت گلایه کرده‌اند.

روشن است که ملی‌پوشان تیم‌های فوتسال و فوتبال ساحلی در سطوح مختلف، امکان و شرایط لازم برای بیان کمی‌ها و کاستی‌های موجود را ندارند وگرنه در این زمینه‌ها هم کاستی‌هایی وجود دارد که توسط بازیکنان و مربیان بازگو نمی‌شود.

اکنون که ۱۰ ماه از انتخابات این فدراسوین سپری شده، انتظار می‌رود عزیزی خادم نه همه برنامه‌ها بلکه چندین مورد از آن‌ها را در بخش‌های اقتصادی اجرایی کند و از همین محل هم بتواند حقوق کارکنان خود را در موعد مقرر پرداخت کند، نه اینکه در ماه‌های گذشته برای پرداخت این موضوع هم دست به دامن سازمان لیگ فوتبال ایران شود و از منابع درآمدی باشگاه‌ها برای رفع امور جاری خود استفاده کند!

درخواست‌های مکرر فدراسیون فوتبال در این دوره توسط عزیزی‌خادم و همراهانش برای حمایت‌های دولتی دقیقا در نقطه مقابل برنامه‌های اقتصادی او برای درآمدزایی از برنامه‌های مختلف مانند پخش اینترنتی، فوتبال مجازی و درآمدهایی بین‌المللی است که او وعده داده بود. در عوض فعلا هر چه به فدراسیون فوتبال رسیده، از سمت دولت بوده و در مواقعی هم برخی شرکت‌های هواپیمایی هزینه پرواز ملی‌پوشان را تقبل کرده‌اند.

از فدراسیون فوتبال عزیزی خادم انتظار می‌رود برای حفظ اعتبار برنامه اقتصادی خودش هم که شده، در مدت زمان پیش رو و از کنار موفقیت های تیم ملی فوتبال بزرگسالان که با صعود به جام جهانی، زمینه لازم برای درآمدزایی را دارا شده، اقدام عاجلی انجام دهد و تمام نگاه خود را معطوف به جیب دولت نکند.

هر چند کمک گرفتن و برخورداری از حمایت های دولتی اتفاق عجیب و غریبی نیست و می‌تواند به فوتبال کمک کند اما از فوتبالی که از دید عزیزی خادم، یک بنگاه اقتصادی است، انتظار بیشتری می‌رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها