يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۷۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۰ دی ۱۴۰۰
منافی:
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دیدار پرسپولیس و سپاهان در چند سال اخیر حساسیت خاص خودش را داشته و این بازی ۶ امتیازی بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، جواد منافی در خصوص عملکرد پرسپولیس مقابل سپاهان اظهار داشت: انتظار داشتیم که بازی سختی باشد. دیدار پرسپولیس و سپاهان در چند سال اخیر حساسیت خاص خودش را داشته و این بازی ۶ امتیازی بود. شرایط جدول و برگزاری آن در زمین بی‌طرف حساسیت‌ها را بیشتر کرد ولی با این حال بازی جان‌داری برگزار شد.

وی افزود: دو تیم بازی خوبی را شروع کردند. سپاهان با تغییر تاکتیک وارد زمین شد و سعی داشت با استفاده از خلعتبری، احمدزاده و رفیعی از روی زمین به حریفش ضربه بزند اما پرسپولیس دستش را خوانده بود. یکی دو موقعیت هم به دست آوردند که گل نشد. پرسپولیس از موقعیت خودش نهایت استفاده را برد، به گل رسید و بعد از آن هم توانست گلش را حفظ کند. در نیمه دوم سپاهان تغییر تاکتیک داد و بازیکنان سر زن خودش را به زمین آورد اما دفاع پرسپولیس خوب عمل کرد. در مجموع یک بازی با کیفیت و فنی را دیدیم. خوشبختانه پرسپولیس سه امتیاز گرفت و شرایطش در جدول خوب شد. سپاهان هم با این باخت از شرایط آرمانی فاصله گرفت.

منافی در مورد اینکه بسیاری معتقدند پرسپولیس بعد از اینکه به گل می‌رسد سخت گل می‌خورد، عنوان کرد: این تیم بازیکنان با تجربه‌ای دارد. کمال کامیابی‌نیا بعد از دو بازی به زمین رفت گل زد و از نظر روحی و روانی شرایطش را خوب کرد. یکی از عوامل قهرمانی‌های پرسپولیس در سالهای اخیر کمال کامیابی‌نیا در کنار احمد نوراللهی بود. این دو بازیکن خیلی با هم هماهنگ بودند. در حمله و دفاع شرکت می‌کردند و کمتر به دفاع تیم فشار وارد می‌شد.

وی افزود: وجود بازیکنان با تجربه‌ای مثل کامیابی‌نیا به دفاع تیم کمک می‌کند، ضمن اینکه خط هافبک نیز دوندگی زیادی مقابل سپاهان داشت. در دفاع خوب عملکرد کرد و موقعیت آنچنانی به حریف نداد. کناره‌ها را بستند و مدافعان هم توانستند شهباززاده و مغانلو را به خوبی کنترل کنند. در کل، بازیکنان پرسپولیس یک بازی با برنامه و اصولی را انجام دادند.

منافی در خصوص اینکه پرسپولیس با وجود اینکه کمتر شانس گلزنی پیدا کرد اما در نهایت برنده شد، گفت: در بازی‌های بزرگ موقعیت آنچنانی به وجود نمی‌آید. پرسپولیس از موقعیت خودش به نفع احسن استفاده کرد و گل زد. بعد از آن هم بازی را خوب مدیریت کرد و توانست برنده شود. البته سپاهان هم حریف خیلی خوب و قابل احترامی است. بازیکنان خیلی خوب، کادر فنی جوان و سرمربی با شخصیتی دارد و باید به این تیم احترام گذاشت.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه این تیم اکنون در کورس قهرمانی قرار گرفته و آیا این فصل نیز می‌تواند جام قهرمانی را کسب کند اظهار داشت: هنوز خیلی زود است در مورد قهرمانی صحبت کنیم. در نیم فصل دوم بازی‌ها بسیار سخت‌تر و نزدیک به هم می‌شود. پرسپولیس باید در خط حمله یارگیری کند و تقویت شود. اگر مشکلی به وجود نیاید باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و در کنار آن بازی‌های لیگ و حذفی را هم در پیش دارد. تیم گل‌محمدی راه بسیار سختی پیش رو دارد اما همه ایران می‌دانند که پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است. ان‌شاءالله آنها همین روند را ادامه بدهند و باز هم در بازی‌های خودش برنده باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها