يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۸۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۱ دی ۱۴۰۰
سردار هادیانفر مطرح کرد؛
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است، اتوبوس‌ها بیش از ۲۵ سال خدمات رسانی می‌کنند و قطعات نامرغوب و گران هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: بیش از ۷ میلیون وسیله نقلیه که در کشور تردد دارند مربوط به ناوگان بار و مسافر است و میزان تردد‌ها در سال ۱۴۰۰، ۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ترددی که در کشور ثبت شده حدود ۶۱۶ میلیون فقط مربوط به ناوگان بار و مسافر است. همچنین در بحث تصادفات هم در ۷ ماه اخیر ۱۰ هزار فوتی داشتیم که ۹۸ نفر آن مربوط به اتوبوس‌ها است.

سردار هادیانفر گفت: ۸۵ درصد عامل انسانی تصادفات به عامل انسانی برمی گردد، زیرا دور از چشم پلیس حرکت‌هایی توسط رانندگان رخ می‌دهد که قابل انکار نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است یعنی بیش از ۲۵ سال خدمات رسانی می کنند و قطعات نامرغوب و گران هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: شکستگی شیشه اتوبوس‌ها نقص فنی است که پلیس با آن برخورد می‌کند و هزینه بر است به نظر من زمان کارکرد رانندگان مهم است که دولت باید کمک کند.

سردار هادیانفر گفت: ما ۳ هزار ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌ها داریم که آن‌ها با هزینه‌های کم قابل برطرف شدن هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها