أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۸۸۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۱۲ دی ۱۴۰۰
رئیس مجلس شورای اسلامی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین ظلم به حاج قاسم تقلیل دادن او از یک مکتب و مدرسه درس آموز به سطح یک ژنرال شجاع و فرد مبارز است. حاج قاسم مکتب است زیرا ابعاد گوناگون زندگی او بر اساس و راه و روشی تنظیم شده بود که امام راحل با فهم دقیق خود از اسلام ناب محمدی آموخت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: فرا رسیدن سالروز شهادت مردم میدان، سردار پرافتخار اسلام و محبوب دل مردم ایران و تمامی مستضعفین جهان، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به ملت شریف ایران و تمام کسانی که به آرمان عدالت گستری، آزادی خواهی و رفع ظلم و تبعیض از جهان باور دارند و در این مسیر گام برداشته اند، تسلیت و تعزیت می گویم.

وی افزود: خون شهید راه خود را در زمین و آسمان ها پیدا می کند و این وظیفه ماست تا بتوانیم با فهم درست از سیره شهید و منطق عمل و اندیشه او زندگی و فکر خود را با آن منطق سازگار کنیم و خود را از انحراف، تندروی و یا کندروی رها کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: بزرگترین ظلم به حاج قاسم تقلیل دادن او از یک مکتب و مدرسه درس آموز به سطح یک ژنرال شجاع و فرد مبارز است. حاج قاسم مکتب است زیرا ابعاد گوناگون زندگی او بر اساس و راه و روشی تنظیم شده بود که امام راحل با فهم دقیق خود از اسلام ناب محمدی آموخت. حاج قاسم شاگرد اول مکتب امام است و این مکتب که تا امروز با همراهمی و فداکاری ملت ایران نجات بخش و راهگشا بوده است بر دو اصل خداباوری و مردم باوری استوار است. اگر حاج قاسم در سال های عمر شریف و با برکت خود توانست فاتح میدان های بزرگ باشد، به این دلیل بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اخلاص کم نظیر او با اعتقاد قلبی به توانایی مردم و همچنین باور عمیق و برخاسته از آموزه های دینی به اصل «ما می توانیم» در یک شخص جمع شده بود و امروز نیز به برکت خون و خون مجاهدان مخلصی همچون شهید ابومهدی المهندس، آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه قرار گرفته است و با پشتیبانی ملت های منطقه ان‌شاءالله این امر به زودی به طور کامل محقق خواهد شد.

قالیباف با اشاره به اینکه مردم باوری در مکتب سلیمانی یعنی در هر لحظه فقط در اندیشه حل مشکلات مردم بودن و پرهیز کردن از هر فرع و حاشیه ای که انسان انقلابی را از حل مشکلات مردم دور کند، گفت: مردم باوری یعنی اینکه مشکلات فقط و فقط با همراهی و مشارکت همه جانبه خود مردم قابل حل است و به هرکسی که مردم را از حضور فعال باز دارد و یا نقش آنها را نادیده بگیرد و یا اینکه آنها را دسته بندی و فرقه بندی کند، بی گمان شکست خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم در هر میدانی که حاضر می شد مایه امیدواری و اعتماد به نفس مردم بود. او که در مکتب خمینی «ما می توانیم» و حل مشکلات با مشارکت عموم مردم را آموخته بود، هر جا که قدم می گذاشت، نیروهای مردمی را سرشار از باور راستین به نیروی خود و با اتکا به نیروی لایزال الهی می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداباوری سلیمانی به معنای رعایت اخلاق و حدود شرعی در هر امری حتی در مواجهه با دشمنان و به معنای باور عملی به سنت های الهی است، تصریح کرد: همان سلیمانی که در مقابل پابرهنگان و مستضعفان دست ارادت بر سینه می گذاشت و تعظیم می کرد، در برابر هیچ ابرقدرت و زورگویی سر خم نکرد و در مقابل آنها تا آخرین نفس ایستاد و نقشه آنها را خنثی کرد. همان سلیمانی که شیر بیشه مبارزه و نبرد با ظالمان بود با دقت و هوشمندی فراوان بر مسائل سیاسی اشراف داشت و از ابعاد آن آگاه بود و این فراست را برای در هم کوبیدن دشمن به کار می گرفت.

قالیباف اظهار کرد: سلیمانی به جای سختگیری با مردم بر خود سخت می گرفت و با مردم مهربان و متواضع بود. با پیروی از مکتب سلیمانی و با اتکا به دو اصل خداباوری و مردم باوری می توان بر مشکلات غلبه کرد و همین منطق را که بارها در چهار دهه اخیر رهگشا و موفقیت آمیز بوده در سایر عرصه ها نیز به کار ببندیم.

وی در پایان ضمن تسلیت اولین سالروز درگذشت علامه مصباح یزدی به همه ملت ایران و به ویژه به تمامی شاگردان و دوستدارانش، گفت: علامه مصباح یزدی در سال های عمر خود نقش مهمی را در راستای ترویج معارف اسلام و حراست از مبانی فکری انقلاب اسلامی ایفا کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها