يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۸۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۱۲ دی ۱۴۰۰
نصرتی:
پیشکسوت پرسپولیس معتقد است سه مهاجم این تیم از ویژگی‌های استاندارد یک مهاجم بین‌المللی برخوردار نیستند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، محمد نصرتی درباره برتری دشوار پرسپولیس مقابل سپاهان در بازی موسوم به «الکلاسیکو» فوتبال ایران اظهار داشت: پرسپولیس پیروزی حساس و ارزشمندی به دست آورد و این برد، کمک زیادی به قهرمانی تیم خواهد کرد. شکست پرسپولیس در دو فصل اخیر در اراک، شرایط روانی را برای پرسپولیس دشوارتر کرده و درگیری‌های سال‌های گذشته میان دو تیم، حساسیت بازی را افزایش داده بود.

وی با اشاره به تمایل پرسپولیس برای حفظ برتری یک گله خود مقابل سپاهان در نیمه دوم بازی تصریح کرد: پرسپولیس برخلاف بازی‌های قبل که تلاش می‌کرد موقعیت گلزنی بسازد و مالک توپ و میدان باشد، پس از گل سعی بر کنترل بازی داشت و به خواسته خود رسید. با توجه به کسر امتیاز از گل‌گهر سیرجان و امتیازاتی که به سایر تیم‌ها داده شد، پرسپولیس اگر در این بازی امتیاز از دست می‌داد، از سایر رقبا عقب می‌ماند که این پیروزی باعث بهبود شرایط تیم در جدول شد.

پیشکسوت پرسپولیس، خط حمله این تیم را مهمترین نقطه‌ای دانست که نیاز به تقویت دارد و خاطرنشان کرد: پرسپولیس به یک مهاجم بلندزن با استانداردهای بین‌المللی نیاز دارد که از ارسال‌ها استفاده کند و قدرت بدنی مناسبی داشته باشد. آل‌کثیر، پاکدل، امیری و عبدی این ویژگی‌ها را ندارند. جدایی چند بازیکن کلیدی و ورود نفرات جدید باعث شده است مطابقت آنها با شرایط پرسپولیس زمان ببرد. دو بازیکن تاجیکستانی هم انگیزه زیادی دارند و یکی از آنها که در پست مدافع کناری بازی می‌کند، می‌تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند.

نصرتی با بیان اینکه پرسپولیس در پست مدافعان چپ یا راست به نفرات باکیفیتی نیاز دارد، گفت: اگر جای کادر فنی پرسپولیس بودم، به علی شجاعی در پست دفاع چپ بیشتر میدان می‌دادم. او عملکرد خیلی خوبی در زمان حمله دارد و اگر تجربه بیشتری در پست دفاع به دست بیاورد، می‌تواند به مدافع چپ مطلوب پرسپولیس تبدیل شود.

مدافع پیشین تیم فوتبال تراکتور درباره شرایط این تیم و شکست‌های متوالی شاگردان سولدو بیان کرد: شرایط تراکتور اسفناک است. زمانی که ما در این تیم بازی می‌کردیم یا یکی دو سال بعد از ما، تراکتور همیشه مدعی قهرمانی بود و راحت سهمیه آسیایی می‌گرفت. با این حال این تیم اکنون برای سقوط نکردن می‌جنگد و به نظرم ثبات، حلقه گمشده تراکتور است.

وی با بیان اینکه از پیشکسوتان وفادار به باشگاه تراکتور استفاده نمی‌شود، گفت: عدم تخصص، تعهد و تعصب باعث شده است تراکتور به این روز بیفتد. حیف است تیمی با این حجم هوادار که با استقلال و پرسپولیس رقابت می‌کنند، به این روز بیفتد. به نظر من مسئولان استانی باید به شرایط باشگاه تراکتور ورود کنند. شانس پرسپولیس در مسابقه فردا مقابل تراکتور قطعاً بیشتر است و اگر تیم سولدو یک تساوی هم بگیرد، کار بزرگی کرده است. تراکتور در تبریز برابر مس، آلومینیوم و ذوب‌آهن شکست خورد و تساوی مقابل پرسپولیس هم برای این تیم خیلی دشوار خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها