يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۸۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۲ دی ۱۴۰۰
کارشناس فوتبال آسیا و عضو سابق AFC درباره آخرین وضعیت پرونده استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ صحبت کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، پرونده استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ روی میز AFC قرار دارد و مدارک این دو باشگاه بزرگ تهرانی هفته گذشته دوشنبه به این سازمان فوتبالی آسیا ارسال شد.

گمانه زنی های زیادی درباره آینده استقلال و پرسپولیس و احتمال حذف شدن این دو باشگاه بزرگ کشورمان از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به خاطر عدم دریافت مجوز حرفه ای مطرح است.

در همین زمینه برای پرس و جو از آخرین وضعیت پرونده استقلال و پرسپولیس در AFC به سراغ سلطان المهوس خبرنگار سرشناس و عضو سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا رفتیم تا از روند پرونده این دو باشگاه بزرگ ایرانی اطلاع پیدا کند.

استقلال و پرسپولیس دو باشگاه بزرگ ایران این فصل در دریافت مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ دچار مشکل شدند. روند رسیدگی به این نوع پرونده ها چگونه است؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا سالیانه به باشگاه ها فرصتی را می دهد تا از طریق کمیته بررسی وضعیت فدراسیون های داخلیشان بتوانند مجوز حرفه ای را کسب کنند. بعد از تایید یا رد شدن در اولین مرحله پرونده باشگاه های رد شده به دومین مرحله وارد می شود.

یعنی استقلال و پرسپولیس اکنون در مرحله دوم بررسی وضعیتشان چگونه می شود؟

اگر در مرحله دوم باشگاه بتوانند تعهدات AFC را اجرایی کنند، مجوز را دریافت می کنند و در غیر این صورت از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهند شد. البته در صورت تایید شدن و حضور در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل کوتاهی در انجام تعهدات و دیر تایید شدن می تواند جریمه نقدی نیز شامل این باشگاه ها شود.

پرونده استقلال و پرسپولیس  در جلسه اعضای کنترل ورودی کنفدراسیون پنج‌شنبه، ششم ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۱۶ دی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲، روز دوشنبه ۲۷ دی در مقر این کنفدراسیون برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها