أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۸۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۱۲ دی ۱۴۰۰
این ویروس زمانی از سطوح منتقل می‌شود که دست افراد با این سطوح تماس داشته و با مخاط چشم، بینی و دهان تماس یابد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اسینا، انتقال ویروس کرونا از طریق وسایل و بویژه وسایل مشترک در مکان‌های عمومی را محتمل است؟

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف نشسته و ایجاد آلودگی می‌کند، گفت: این ویروس زمانی از طریق سطوح منتقل می‌شود که دست افراد با این سطوح تماس داشته و پس از آن دست آلوده با مخاط چشم، بینی و دهان تماس یابد.
سیاوش وزیری افزود: در همین راستا تا زمانی که دست آلوده به مخاط چشم، بینی و دهان تماس پیدا نکند، دست زدن و تماس صرف با سطوح نمی‌تواند موجب انتقال بیماری شود.

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: این میان عمدتا وسایلی که مشترک هستند می‌توانند خطر بیشتری برای انتقال ویروس داشته باشند، وسایلی مانند دستگیره درها، نرده ها وسطوحی که در مکان های عمومی هستند.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه می شود افراد پس از تماس دست با وسایلی که در مکان ها و خودروهای عمومی وجود دارد، بطور جد از دست زدن به صورت خود خودداری کرده و حتما دست ها را ضدعفونی کنند.
وزیری در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق لباس نیز گفت: امکان انتقال آلودگی از طریق لباس هم وجود دارد و توصیه می‌شود افراد زمانی که از بیرون به منزل برمی‌گردند حتما لباس‌های خود را در محلی جدا قرار دهند.

وی تصریح کرد: در خصوص ضدعفونی کردن لباس‌ها هم اگر افراد آنها را ۲۰ دقیقه جلوی نور آفتاب قرار دهند، ویروس‌های احتمالی روی لباس از بین خواهند رفت. همچنین شست و شوی لباس‌ها با مواد شوینده موجب از بین رفتن ویروس‌های احتمالی بر روی آن خواهد شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: انتقال ویروس از طریق تماس دست با وسایل و البسه و سپس تماس دست با مخاط دهان، بینی و چشم محتمل است، اما راه اصلی نیست و تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که در حال حاضر اصلی‌ترین راه انتقال ویروس از طریق ذرات ریز سرفه و عطسه افراد آلوده است.

وی افزود: در این ذرات ویروس کرونا توسط ابر حاوی بخار احاطه شده و همین امر موجب می‌شود که چسبندگی ویروس بیشتر شود و اگر این ذرات مدتی در محیط مانده و ابرِ اطراف آنها خشک شود قدرت انتقال ویروس هم در پی آن کم می‌شود.

وزیری گفت: بنابراین توصیه می‌شود افراد در تماس با افراد مختلف و بویژه افراد علامت‌دار حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله فیزیکی را داشته باشند.

وی افزود: در کنار عطسه و سرفه، حرف زدن با یک فرد آلوده به مدت چند دقیقه در یک محیط بسته هم می‌تواند بسیار پرخطر بوده و زمینه انتقال ویروس را فراهم کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها