کد خبر: ۴۹۸۹۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۲ دی ۱۴۰۰
به مناسبت سالگرد شهادت سیدالشهداء مقاومت؛
جوانانی که روزی با اعتماد حضرت امام خمینی(ره) پا به صحنه مدیریت گذاشتند و امروز بر مسند ریاست نشستد، جوانان دهه شصتی را عامل مشکلات در همه جا می‌دانند!

اعتقاد حاج قسم به جوانگرایی، پیروزی جبهه مقاومت را به ارمغان آورد

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به رهبری امام خمینی توسط جوانان انقلابی صورت پذیرفت. همین جوانان در 8 سال دفاع مقدس همچون باکری، همت، جهان‌آرا و باقری حماسه آفریدند و پس از ان نیز در عرصه های علمی همچون شهریاری و طهرانی مقدم افتخار آفرین شدند. اگرچه تجربیات پیش کسوتان در پیشبرد اهداف انقلاب موثر بوده اما در صورت عدم حضور جوانان در میدان های عمل، دست آوردهای انقلاب هرگز محقق نمی‌شد.

رهبر انقلاب سالهاست پرچم دار جوانگرایی در صحنه مدیریتی کشور هستند. بصورتی که جوانان دانشجو را موذنان جامعه می‌نامند. یا در تعبیری دیگر اعتماد به جوانمان را از اساس کار می‌دانند. با این حال، جوانانی که روزی با اعتماد حضرت امام خمینی(ره) پا به صحنه مدیریت گذاشتند و امروز بر مسند ریاست نشستد، جوانان دهه شصتی را عامل مشکلات در همه جا می‌دانند! یا مرکزی تحت عنوان پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از چالش های جوانگرایی می‌گوید. اینکه جوانان در تجربه کاری و سیاسی ضعیفی هستند یا آنکه عملکرد سیاسی تند دارند!

در همین حین، فرمانده‌ای چون قاسم سلیمانی همانند امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتماد کرده و از آنها در فرماندهی میدانی جنگ سوریه استفاده می‌کند. بر همگان روشن است که فرماندهی عملیاتی جنگ از چه اهمیتی برخوردار است. با اعتماد حاج قاسم بر جوانان، تروریست هایی که بیش از 90 درصد از خاک سوریه را سیاه رنگ کرده  و به چند کیلومتری مرز ایران رسیده بودند، توسط فرماندهان جوان جبهه مقاومت، همچون شهید اصغر پاشاپور، شهید مصطفی صدرزاده و شهید عباس دانشگر، نابود شدند.

 

مدیریت کشور تشنه جوانگرایی / میدان‌داری جوانان در مکتب حاج قاسم

مدیریت کشور تشنه جوانگرایی / میدان‌داری جوانان در مکتب حاج قاسم

مدیریت کشور تشنه جوانگرایی / میدان‌داری جوانان در مکتب حاج قاسم

مهم است که بدانیم چرا جوانگرایی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است

یکی از اساسی ترین ویژگی‌های دوره جوانی را می‌توان شور جوانی و توانایی تلاش فراوان دانست. این ویژگی دوره جوانی می‌تواند کیفیت و کمیت انجام فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های متفاوت را افزایش دهد.

از دیگر خصوصیات جوانان این سرزمین می‌توان به خلاقیت و ابتکار آنان در عرصه‌های مختلف علمی و اجرایی اشاره کرد که نادیده گرفتن آن ظلم بزرگی به منافع کشور و آینده نسل جوان انقلاب است.

جوان امروزی نسبت به دوره‌های گذشته به نسبت در رابطه با مسائل دوره معاصر آشناتر است. این شرایطی است که رشد روزافزون فضای مجازی و جهانی شدن اقتضا نموده و جوانان این عصر معمولاً پا به پای تکنولوژی و فضای مجازی پیش می‌روند و توانایی رصد و پایش اتفاقات مختلف در هر جای دنیا را دارند؛ لذا به همین علت است که جوان امروزی قدرت تحلیل بیشتر و بهتری نسبت جوانان دیروز این سرزمین دارند.

همچنین نگاه محافظه کارانه را می‌توان از آفت‌های مهم در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی دانست که ضربه‌های مهلکی به سیاست و اقتصاد این سرزمین وارد آورده است. برخی نیز برای توجیه ترس و خوف خود از دشمن با اسم محافظه‌کاری در صدد اقدامات محافظه کارانه و تسلیمانه هستند. جوانان، اما با توجه به همان روحیه مستقل و شور جوانی کمتر دچار آفت محافظه کاری منفی می‌شوند و بیشتر نظرات و ایده‌های خود را به صورت آزادنه و بدون ترس بیان می‌دارند.

انتظار می‌رود مسئولین در عرصه‌های مدیریت دولتی و اجرایی، اقتصادی، سیاسی و صنعتی میدان بیشتری به جوانان بدهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها