أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۰۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۴ دی ۱۴۰۰
«پیتر فورد» سفیر سابق انگلیس در سوریه ضمن بیان اینکه هیچ مدرکی در حمایت از بهانه واشنگتن برای ترور سردار سلیمانی ارائه نشده، گفت ایالات متحده در حال ایجاد فریب سیستماتیک در گزارش‌های عمومی بی‌اعتبار خود در خصوص این جنایت است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، «پیتر فورد» سفیر سابق انگلیس در سوریه به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت که ایالات متحده در حال ایجاد فریب سیستماتیک در گزارش‌‌های عمومی خود که اکنون بی اعتبار شده در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. 

فورد گفت: زمانی که در نهایت یک ضد روایت با حلقه حقیقت ظاهر شود مفید است، زیرا در مجموع ایالات متحده در حال ایجاد سابقه‌ای موفق از فریب سیستماتیک است. هنگامی که ایالات متحده دشمنان برجسته خود را می‌کشد یا اسیر می‌کند، فریب یک روش عملیاتی استاندارد (SOP) است.

این دیپلمات سابق اروپایی در رابطه با بهانه آمریکا برای حمله تروریستی سوم ژانویه ۲۰۲۰ در بغداد که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، گفت که هرگز هیچ مدرکی در حمایت از ادعاهای واشنگتن مبنی بر برنامه‌ریزی فرمانده ایرانی برای عملیات قریب‌الوقوع علیه نیروهای آمریکایی ارائه نشده است. 

فورد در ادامه اظهار داشت دولت ایالات متحده اساساً به جعل این داستان‌ها ادامه می‌دهد زیرا با کمک آن‌ها می‌تواند قسر در برود. 

وی در پایان گفت: بیشتر رسانه‌های بین‌المللی به‌طور غیرانتقادی روایت آمریکا را منتقل می‌کنند. گاهی اوقات، مانند سلاح‌های کشتار جمعی عراق (بهانه آمریکا برای حمله به عراق)، ایالات متحده لو می‌رود اما در آن زمان دیگر کار از کار گذشته است. 

پیش‌تر، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تأکید کرد که هیچ‌کس به اندازه این شهید برای شکست داعش در عراق خدمت نکرده است.

وی در این پیام توییتری نوشت: در حالیکه آمریکا و همپیمانانش مسئول پیدایش داعش و تسلیح گروه‌های جهادی (افراطی) هستند، هیچ‌کس به اندازه ژنرال سلیمانی برای شکست داعش در عراق تلاش نکرد. وقتی به دست آمریکا به قتل رسید، محکومیت جامعه بین‌المللی کجا بود؟

او همچنین دیروز در دومین سالگرد ترور این شهید بزرگوار، تصریح کرد که ترور مرد میدان جنایت وحشیانه ایالات متحده آمریکا بود.

وی در صفحه توییتری خود در این خصوص نوشت: قتل (سردار) سلیمانی در دو سال پیش، جنایت وحشیانه دولت آمریکا بود که بار دیگر اهانت محض آن‌ها به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل را نشان داد.

والاس در ادامه این پیام به انفعال کشورهای عضو اتحادیه اروپا در قبال این جنایت آمریکا اشاره کرد و نوشت: « این (جنایت) چه چیزی درباره اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو این اتحادیه که حاضر به محکوم کردن این جنایت نشدند، نشان می‌دهد؟....»

بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) بود که تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیده‌اند.

ساعتی پس از انتشار خبر اولیه شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً با برعهده‌گرفتن مسؤولیت ترور سردار سلیمانی و المهندس، اعلام کرد که این ترور به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.

به دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی، راهپیمایی‌های گسترده‌ای در سراسر ایران و برخی کشورهای منطقه برگزار شد و برخلاف گمان واهی ترامپ که تصور می‌کرد با به شهادت رساندن سردار سلیمانی موجب خوشحالی مردم ایران می‌شود، اما حضور بی‌سابقه و ده‌ها میلیونی مردم سراسر ایران در مراسم تشییع شهید سلیمانی، سیلی محکمی بر گوش ترامپ بود.

همان‌طور که ایران وعده انتقام‌گیری داده بود، در نخستین ساعات بامداد ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، با ۱۳ فروند موشک بالستیک، پایگاه تروریست‌های آمریکایی «عین الاسد» عراق را هدف قرار داد که خسارت بسیار سنگینی به نظامیان آمریکایی وارد آمد و بیش از یکصد نظامی آمریکایی دچار آسیب‌های مغزی شدند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها