أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۹۰۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۵ دی ۱۴۰۰
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: از دوشنبه هفته آینده (۲۰ دی‌ماه) مردان مجرد بالای ۲۳ سال می‌توانند در سامانه «ثمن» به‌منظور شرکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا: «محمود محمودزاده»درباره آخرین وضعیت گروه‌های ثبت نامی در سامانه ثمن، افرود: سن مردان مجرد برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن ۲ سال دیگر کاهش یافت و بر این اساس مردان مجرد که ۲۳ سالگی را تمام کرده‌اند از روز دوشنبه هفته آینده می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.
وی ادامه‌داد: همچنین ثبت‌نام پنج گروه از افراد که از ۲۸ مهرماه آغاز شده بود ساعت ۲۴ امشب به پایان می رسد و فاز دوم ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن بستگی به تامین زمین مورد نیاز دارد.
به گفته محمودزاده، در پی ادغام ۲ طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن اکنون بیش از چهار میلیون مشارکت کننده در این طرح وجود دارد که با پالایش فرم «ج» این افراد امکان ریزش تعدادی از آنان و امکان ظرفیت مجدد ثبت نام وجود دارد.
۷۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف از جمله کلنگ زنی، اجرا و ساخت قرار دارد.
بر اساس توافقی که با وزارت کشور از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد، شهرداری‌ها در سراسر کشور مکلفند پروانه موقت و مجوز شروع به کار عملیات اجرایی در هر استان را یک ماهه صادر کنند و این زمان برای صدور پروانه اصلی ساختمان نباید بیشتر از سه ماه طول بکشد. در عین حال هزینه پروانه ساخت، هزینه خدمات مهندسی و انشعابات برای دهک‌های نخست تا سوم شرکت‌کننده در نهضت ملی مسکن رایگان است.

در تهران برای ساخت واحدها تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات به افراد و خودمالکان پرداخت می‌شود و این رقم در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است. کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها