أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۱۰۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۱۸ دی ۱۴۰۰
نهادهای بهداشتی اروپا مجددا از ثبت رکوردهای جدید کرونایی در این منطقه خبر داده‌اند و پارلمان فرانسه هم به تشدید قواعد علیه واکسینه‌نشده‌ها در این کشور رای مثبت داد.

به گزارش پایگاه 598، کرونا و بخصوص سویه جدید اومیکرون به شدت در اروپا جولان می دهد و منجر به بازگشت محدودیت ها و قواعد سختگیرانه در بسیاری کشورهای اروپایی شده است.

تصویب لایحه مقررات سختگیرانه علیه واکسینه نشده ها در مجلس ملی فرانسه

پس از افزایش شدید آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه مجلس ملی این کشور لایحه مقررات سخت‌گیرانه کرونا را تصویب کرد. طبق این لایحه شهروندان واکسینه‌نشده مجاز به ورود به اماکنی مانند رستوران و سینما نخواهند بود.

به این ترتیب مجلس ملی فرانسه پس از سه روز بحث و جدل شدید سرانجام تسلیم رکوردشکنی‌های پی در پی شمار مبتلایان به کرونا در این کشور شد و به لایحه مقررات سخت‌گیرانه کرونا رأی مثبت داد.

به گزارش خبرگزای آلمان این لایحه که صبح پنج‌شنبه ۶ دسامبر (۱۶ دی) در مجلس ملی فرانسه به تصویب رسیده، محدودیت‌های شدیدی را برای شهروندان واکسینه‌نشده در نظر گرفته است.

طبق این مصوبه، واکسینه‌نشدگان از این پس مجاز به ورود به اماکنی مانند رستوران‌ و سینما و استفاده از قطارهای بین شهری نخواهند بود.

البته این لایحه باید در مجلس سنای فرانسه نیز تصویب شود.

دولت فرانسه می‌خواهد، با توجه به شمار روزافزون مبتلایان به کرونا پاسپورت جدید واکسیناسیون (پاس واکسینال) را جایگزین پاسپورت بهداشت کند که در آن وضعیت فرد از نظر تزریق واکسن، بهبودیافتگی یا تست منفی کرونا مشخص می‌شود. در این صورت دیگر ارائه تست منفی به تنهایی کافی نخواهد بود.

دعوت دولت آلمان از شهروندان برای دور کاری

وزیر کار آلمان هم از شهروندان و شرکت ها درخواست کرده که در صورت امکان دوباره بیشتر از خانه کار کنند.

در ایتالیا هم شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در عرض یک هفته و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از دو برابر شده است. بر اساس اعلام موسسه عالی بهداشت ایتالیا ISS مقامات بهداشتی در ۷ روز گذشته به صورت میانگین ۱۶۶۹ مورد ابتلا به کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر را به ثبت رساندند. اشغال بخش های مراقبت های ویژه با بیماران کرونایی در سراسر ایتالیا هم ۱۵.۵ درصد بوده که نسبت به هفته پیش افزایش داشته است.

ارتش انگلیس به بیمارستان ها کمک می کند

در حالی که شیوع گسترده سویه اومیکرون ویروس کرونا موجب بیماری تعداد زیادی از نیروهای کادر درمان انگلیس شده، ارتش تصمیم گرفته است تا نیروهای نظامی خود را در بیمارستان های لندن مستقر کند تا وضعیت بحرانی ویروس کرونا را سر و سامان بدهد.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: از ۲۰۰ پرسنل نظامی انگلیس که در بیمارستان ها مستقر شده اند، ۴۰ نفر پزشک هستند که به کادر درمان در رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی کمک می کنند. ۱۶۰ پرسنل نظامی دیگر به وضعیت بیماران رسیدگی می کنند.

پیش بینی می شود استقرار نظامیان در بیمارستان های انگلیس تا پایان ماه جاری ادامه داشته باشد.

افزایش مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از افزایش شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۳۰۳.۴ خبر داد که در برخی ایالات آلمان این شاخص البته رقم بسیار بالاتری را نشان می دهد.

بر اساس اطلاعات این نهاد آلمانی در عرض ۲۴ ساعت ۵۶۳۳۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که تعداد آن ها ۱۵۰۹۵ مورد بیشتر از جمعه هفته پیش بوده است. ۲۶۴ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

کارل لایترباخ، وزیر بهداشت آلمان هم خواستار محدودیت های ارتباطی سختگیرانه تر برای مهار کرونا در این کشور شده است.

اومیکرون در آستانه غلبه بر آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان سهم آلودگی به اومیکرون در بین بیماران کرونایی در آلمان حدود ۴۴.۳ درصد است که در ایالات مختلف آلمان متفاوت و در ایالت بایرن به ۸۵.۵ درصد هم می رسد.

ثبت رکورد ابتلای روزانه در ترکیه

نهادهای بهداشتی ترکیه از ابتلای ۶۸۴۰۰ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داده اند که بالاترین ابتلای روزانه به کرونا در این کشور است. وزارت بهداشت ترکیه شب گذشته همچنین از مرگ ۱۵۶ بیمار کرونایی در این کشور در عرض ۲۴ ساعت خبر داد.

ثبت رکورد جدید ابتلای روزانه در ایتالیا و لتونی

ایتالیا هم با ثبت ۲۱۹۴۴۱ مورد ابتلا کرونا در عرض ۲۴ ساعت رکورد جدیدی از مبتلایان روزانه را ثبت کرد. ۱۹۸ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تمدید وضعیت اضطراری در لتونی

با توجه به گسترش روزافزون شیوع اومیکرون در لتونی وضعیت اضطراری بهداشتی در این کشور تمدید شده است. بر اساس تصمیم دولت در روز پنج شنبه وضعیت اضطراری که در پاییز ۲۰۲۱ به مدت ۳ ماه در این کشور اعمال شد تا ۲۸ فوریه ادامه خواهد یافت و محدودیت ها برای واکسینه شده ها و نشده ها همچنان برقرار خواهد بود.

لتونی روز پنج شنبه ۱۹۹۴ مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت را ثبت کرد که بالاترین ابتلای روزانه از اواخر اکتبر محسوب می شود.

هشدار دولت آلمان درباره افزایش فشارها بر بیمارستان ها

کمیسیون تخصصی کرونای دولت آلمان هم به دلیل شیوع گسترده اومیکرون انتظار افزایش قابل توجه فشارها بر بیمارستان های این کشور را دارد.

اتریش: امکان قرنطینه مجدد وجود دارد

کارل نهامر، صدر اعظم اتریش هم با توجه به شیوع گسترده کرونا امکان اعمال قرنطینه مجدد را رد نمی کند.

حمله لفظی جانسون به مخالفان واکسیناسیون

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم به شدت به مخالفان واکسیناسیون در کشورش انتقاد وارد کرده و گفت: می خواهم به مخالفان واکسیناسیون و افرادی که این هذیان گویی ها را در رسانه های اجتماعی منتشر می کنند بگویم که شما کاملا در اشتباه هستید. این افراد کاملا مزخرف می گویند.

جانسون این را یک تراژدی دانست که نظام بهداشت ملی تحت فشار قرار گیرد و پزشکان و پرستاران با مشکلات زیادی روبرو شوند. وی گفت: در این شرایط برخی نباید درباره واکسیناسیون دروغ پراکنی کنند.

بیش از ۲۰۰ هزار ابتلای روزانه در فرانسه

در فرانسه هم ۲۶۱۴۸۱ مورد ابتلای روزانه به کرونا از طرف نهادهای بهداشتی ثبت شده و ۲۰۴ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

 
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها