کد خبر: ۴۹۹۱۶۳
زمان انتشار: ۱۷:۰۴     ۱۸ دی ۱۴۰۰
حجت الاسلام والمسلمین روحانی از راهیابی 70درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به مرحله دوم رویداد ملی فهما خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی با اشاره به سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم»،گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از مراکز مهم برای تحقق اهداف اصیل انقلاب اسلامی هستند که همیشه مطابق با شرایط و اقتضائات روز و بررسی و احصاء نیازهای فرهنگی جامعه ایفاگر نقش سازنده در جامعه اسلامی بوده اند. حضور مطلوب و اثر بخش کانون های فرهنگی هنری در عرصه های مختلف با محوریت مساجد، به صورت خودجوش و برخاسته از انگیزه های متعهد و استعدادهای ناب انقلابی، مبیّن کارکردهای مفید و چندمنظوره این ساختار تشکیلاتی منسجم و با قابلیت بالاست.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: در شرایط موجود فضای فرهنگی کشور تقویت جریان های مفید و کارآمد مسجدی با استفاده از ظرفیت هایقابل توجه موجود در مساجد و مشارکت فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد از ضروریات است.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه تصریح کرد: سومین رویداد ملی فهما پس از تجربه برگزاري اولین رویداد ملی فهمادر سال1398وطرح ملی ایران قوی برگزار شد.این رویداد ضمن هدف انگیزه بخشی به کانون های فرهنگی هنری ، امکان سنجش تعیین وضعیت کانون ها نسبت به سایر کانون ها در زمینه های مختلف را ایجاد کرد و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی رتبه بندی انجام می شود.

 

وی ادامه داد: با این نگاه و باتوجه به تجربه دو سال گذشته وبهره مندی از نظر مدیران و کارشناسان ستادی و کانون های برتر در کل کشور، فرآیند ارزیابی و انتخاب کانون های برتر در دو مرحله استانی و کشوری انجام می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجدقم افزود: رویداد ملی به توان مردم در ۱۲ رواق با بیش از ۴۰ عنوان برنامه برگزار ‌شد که با ایجاد رقابت سالم در سامانه مجازی بچه‌های مسجد به دنبال شناسایی کانون‌های توانمند مساجد در اجرای برنامه های فرهنگی هنری برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

 

وی با بیان اینکه 427 کانون فرهنگی هنری مساجد قم در این رویداد به رقابت با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداختند تصریح کرد: 70درصد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم توانستند با کسب حدنساب امتیازات لازم در هر رواق به مرحله بعدی رویداد ملی فهما راه پیدا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در کل کشور 4200 کانون از مرجله اول عبور کرده اند گفت: از مجموع 427 کانون فعال در استان قم، 296 کانون به مرحله دوم راه پیدا کرده اند که از این تعداد قرار است بعد از داوری تعداد 52 کانون به مرحله نهایی راه پیدا کنند که بعد از داوری نهایی کانون های برتر اعلام خواهند شد.

 

لازم به ذکر است علاوه بر شاخص های اختصاصی، کسب 60-70درصد امتیاز رواق مورد نظر، دریافت مجوزالکترونیکی از سامانه فهما و کسب حداقل30-40 درصد امتیاز در رواق های نور و یک رواق از شبستان هنر از شاخص های عمومی انتخاب کانون های برتر در هر رواق است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها