أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۲۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۲۰ دی ۱۴۰۰
تحقق حاکمیت ملی بر فضای سایبری از مصادیق بارز غیرت دینی است که می تواند به تعبیر رهبر معظم انقلاب تهدیدات متعدد فضای مجازی را به فرصت تبدیل نماید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، رهبر معظم انقلاب در بیانات تلویزیونی دیروز خود با مردم قم در سالروز قیام 19 دی با تاکید بر ضرورت حفظ غیرت دینی فرمودند:

غیرت دینی را حفظ کنید. این غیرت دینی است که تهدید ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد... یکی از برنامه ریزی های امروز دشمن حساست زدایی نسبت به اصول و بینات و مبانی انقلاب (مانند حاکمیت دین خدا و و عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر) است. دشمن می خواهد این حساسیت را به تدریج کم کند. این اتفاق را در فضای مجازی و رسانه های جمعی انجام می دهند. در مقابل زورگویی دشمن انقلاب به ما میگوید نباید تسلیم شد. این جزو اصول است.

درباره این فرمایشات مقام معظم رهبری به چند نکته اشاره می شود:

اول: فضای مجازی دارای تهدیدات و فرصت های فراوانی است و یگانه عاملی که می تواند تهدیدات گسترده فضای مجازی را به فرصت نشر حقایق و واقعیت ها تبدیل نماید و از حساسیت زدایی نسبت به اصول و بینات انقلاب در فضای مجازی جلوگیری نماید، غیرت دینی مسئولان در مدیریت صحیح فضای مجازی است.

دوم: در شرایطی که دشمن در یک جنگ شناختی با استفاده از فضای مجازی، امید مردم را نشانه گرفته و سعی در تضعیف روحیه مردم و بحرانی جلوه دادن فضای کشور دارند، غیرت دینی اقتضاء می کند همه افراد، مسئولان و افراد تأثیرگذار به خصوص در فضای مجازی با پیروی از منویات مقام معظم  رهبری گوی سبقت در امیددادن به مردم در عرصه های مختلف فرهنگی اقتصادی سیاسی اجتماعی ربوده و  این اصل مهم را در راس سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های خود قرار دهند.

سوم: مسلما تلاش و عزم جدی برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات از مصادیق بارز غیرت دینی است که در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب کرارا بدان تاکید داشته اند و این چیزی است که در کشورهای مختلف دنیا تجربه شده است. سالم سازی فضای مجازی با شبکه ملی اطلاعات از مسائل مهمی است که دارای مبنای قرآنی و دینی است که باید در جای خود بدان پرداخت.

چهارم: متاسفانه آنچه در این روزها در فضای مجازی شاهد آن هستیم حساسیت زدایی نسبت به اصول و بینات و مبانی انقلاب مانند حاکمیت دین خدا و و عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر است. در این باره غیرت دینی اقتضاء می کند از یک سو با جهاد تبیین، این اصول و ارزش ها به صورت گسترده در فضای مجازی تبیین شود و از سوی دیگر با زمینه های فساد و حساسیت زدایی از اصول و ارزش های انقلاب مقابله شود و این چیزی است که خط قرمز بسیاری از کشورها حتی کشورهای غربی نسبت به اصول خودشان در فضای مجازی است.
پنجم: غیرت دینی اقتضا دارد با توجه به تلاش دشمن در تحمیل سلطه خود در فضای مجازی که این روزها با حذف گسترده نام و نشان سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی از فضای مجازی توسط شبکه های اجتماعی آمریکایی شاهد آن هستیم و با توجه به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب به مسئولان برای تثبیت حاکمیت ملی بر فضای مجازی، این امر مهم با جدیت تمام در دستور کار مسئولان واقع شده و با حساسیت تمام این امر پیگیری شود.
ششم: نکته آخر نیز اینکه متاسفانه امروزه فضای مجازی وِل به تعبیر رهبر معظم انقلاب به قتلگاه جوانان و نوجوانان تبدیل شده است و دشمن در جنگ ادراکی و شناختی خود اذهان و قلوب تک تک افراد به خصوص جوانان و نوجونان را نشانه گرفته و سعی در بر هم زدن دستگاه محاسباتی مسئولان دارد و برای مقابله در این جنگ نابرابر تبلیغاتی، چیزی به اندازه غیرت دینی مسئولان در تثبیت حاکمیت ملی فضای مجازی نمی تواند راهگشا باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها