يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۴۵۶
زمان انتشار: ۰۸:۲۵     ۲۲ دی ۱۴۰۰
افشاگری‌ درباره اینکه دولت انگلیس در بحبوحه محدودیت‌های کرونایی اقدام به برگزاری جشن کرده فشارها بر نخست‌وزیر این کشور برای استعفا را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه 598، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس پس از افشاگری‌ها درباره آنکه یکی از مقام‌های ارشد دولت او در بحبوحه اولین قرنطینه کووید-۱۹ با ارسال دعوت‌نامه‌ای از ده‌ها نفر از کارکنان دفتر نخست‌وزیری برای حضور در یک مراسم جشن دعوت به عمل آورده با رسوایی تازه‌ای روبرو شده و فشارها بر او برای استعفا شدت گرفته است.

«مارتین رینولدز» از دستیاران دفتر نخست‌وزیر انگلیس بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان مجموعه نخست‌وزیری را برای حضور در یک جشن می‌گساری در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۲۰ باغ مجموعه «شمارهٔ ۱۰ خیابان داونینگ» (خانه و دفتر کار رسمی نخست‌وزیر انگلیس) دعوت کرده است. او در این ایمیل از دعوت‌شوندگان خواسته خودشان مشروبات الکلی خودشان را به میهمانی آورده و «بیشترین لذت را از هوای مطبوع و لذت‌بخش ببرند.»

طبق گزارش رسانه‌های انگلیس، در تاریخی که برای برگزاری این جشن اعلام شده، محدودیت‌های شدید و قرنطینه در انگلستان جاری بوده و حتی به مردن دستور داده شده بود از اجتماع بیش از ۲ نفر در اماکن سر باز نیز خودداری کنند.

این افشاگری در ادامه مجموعه‌ای از رسوایی‌ها بر سر برگزاری جشن‌های غیرقانونی در داخل ساختمان نخست‌وزیری و اطراف آن صورت می‌گیرد. این رسوایی‌ها به خشم عمومی از اقدامات دولت جانسون منجر شده و کاهش مقبولیت حزب محافظه‌کار در نظرسنجی‌ها را به همراه داشته و اقدامات او در کسوت نخست‌وزیر را زیر ذره‌بین منتقدان قرار داده است.

در ایمیلی که برای اولین بار وبگاه ITV آن را منتشر کرد رینولد خطاب به دعوت‌شوندگان نوشته است: «بعد از گذراندن دورانی پرمشغله، خوب است که بیشترین بهره را از این هوای مطبوع ببریم و امشب در باغ ساختمان شماره ۱۰، با حفظ فاصله اجتماعی مشروب بخوریم. لطفاً ساعت ۶ عصر به ما ملحق شوید و نوشیدنی‌تان را همراه خودتان بیاورید.»

این افشاگری‌ها باعث افزایش خشم عمومی از سیاست‌ها و اقدامات جانسون شده که انتشار اولین گزارش درباره برگزاری جشن کریسمس در ساختمان نخست‌وزیری دسامبر سال گذشته، جنجال‌های زیادی برانگیخته بود.

در همین حال، ۶۶ درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی جدید که توسط مرکز افکارسنجی Savanta ComRes انجام داده گفته‌اند که جانسون باید بعد از این افشاگری از سمتش استعفا کند.

«داگلاس راس»، رهبر محافظه‌کاران اسکاتلند هم گفته چنانچه بوریس جانسون قوانین مربوط به قرنطینه را نقض کرده بایستی از سمتش استعفا کند. دولت انگلیس در پاسخ به رسانه‌ها گفته که جانسون از سمتش استعفا نخواهد کرد.

روزنامه گاردین به نقل از داگلاس راس نوشته که نمایندگان محافظه‌کار دادن رأی عدم اعتماد به بوریس جانسون را مورد بررسی قرار می‌دهند. راس همچنین گفته چیزی که او را خشمگین می‌کند این است که وقتی که سایر مردم انگلیس قادر نبوده‌اند با خویشاوندان رو به احتضار یا بستری خودشان دیدار کنند  «کارکنان داوننیگ استریت از آفتاب لذت می‌برده‌اند و درباره نوشیدن مشروب حرف می‌زدند.»

راس همچنین گفت اگر معلوم شود که بوریس جانسون در این مراسم شرکت کرده و بعد به صورت داوطلبانه از سمتش استعفا نکرده دیگر از این فرد حمایت نمی‌کند.

در این میان برخی از هم‌حزبی‌های جانسون هم علناً او را مورد انتقاد قرار داده‌اند. «جانی مرسر»، عضو حزب محافظه‌کار و مشاور سابق دولت هم رفتار دولت جانسون را «تحقیرآمیز» توصیف کرده و گفته که این اقدام، نماینده رفتار سایر همکاران او نیست.

پیش از این نیز رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند، در ۱۱ سرویس بهداشتی از ۱۲ مورد بررسی شده در ساختمان‌های پارلمان این کشور، از جمله سرویس بهداشتی نزدیک به دفتر بوریس جانسون اثرات مصرف کوکائین کشف شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها