أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۴۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۲۲ دی ۱۴۰۰
«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق به الفرات گفت: رایزنی‌ها با طرف ایرانی برای صادرات گاز ادامه دارد و این کشور منتظر پرداخت طلب خود از سوی عراق است. العبادی در پایان با بیان اینکه مساله تحریم‌ها تاثیر پررنگی بر پرداخت این بدهی دارد، گفت: مبلغ لازم برای پرداخت بدهی در صندوق (واقع در امریکا) فراهم است، اما واریز آن به طرف ایرانی دشوار است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از شفقنا: وزارت برق عراق از آماده بودن پول بدهی به ایران بابت صادرات گاز خبر داد.

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق به الفرات گفت: رایزنی‌ها با طرف ایرانی برای صادرات گاز ادامه دارد و این کشور منتظر پرداخت طلب خود از سوی عراق است.

عراق: طلب ایران آماده، اما پرداخت آن دشوار است

وی اظهار داشت دولت و نخست‌وزیر بر لزوم تامین اعتبارات لازم از سوی وزارت دارایی برای پرداخت این بدهی‌ها تاکید دارند.

العبادی در پایان با بیان اینکه مساله تحریم‌ها تاثیر پررنگی بر پرداخت این بدهی دارد، گفت: مبلغ لازم برای پرداخت بدهی در صندوق ( واقع در امریکا) فراهم است اما واریز آن به طرف ایرانی دشوار است.

تمام درآمدهای نفتی عراق ابتدا به صندوقی در امریکا می‌رود و بعد آزاد می‌شود، ابتدا سهم کشورها و بدهی‌های بین‌المللی عراق پرداخت می‌شود و در آخر پول به‌دست عراق می‌رسد.

پیش از این، «یحیی آل اسحاق»، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفته بود: ما با عراق به طور مستمر یک حساب جاری داریم یعنی به صورت مداوم انرژی از جمله گاز به عراق صادر می‌کنیم و به صورت مستمر پول خود را به اشکال مختلف دریافت می‌کنیم، از این رو مبلغ طلب ما از عراق ثابت نیست، اما به طور متوسط مطالبات ما از عراق پنج تا هفت میلیارد دلار است که البته این طلب بیشتر مربوط به بخش دو دولت در عراق و ایران است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها