کد خبر: ۴۹۹۴۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۲ دی ۱۴۰۰
در حاشیه خبر انتصاب علی عسگری به بزرگ‌ترین هلدینگ‌ کشور؛
خبر انتصاب علی عسگری رئیس پیشین سازمان صداوسیما در یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های کشور همگان را به تعجب واداشت.
تعهد یا تخصص، کدام مهم تر است؟

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، خبر انتصاب علی عسگری رئیس پیشین سازمان صداوسیما در یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های کشور همگان را به تعجب واداشت. علی‌عسکری دارای کارشناسی مهندسی برق - الکترونیک از دانشگاه پلی تکنیک تهران، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکتری مهندسی صنایع - سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت است که پس از استعفای محمد سرافراز به سمت ریاست سازمان صداوسیما رسید. وی پیشتر مقام معاونت توسعه و فناوری رسانهٔ سازمان صدا و سیما را برعهده داشت. علی‌عسکری با وجود داشتن تحصیلات آکادمی ولی به دلیل نداشتن سابقه در بخش صنعتی از عجایب انتخاب ایشان به عنوان مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس است.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بزرگترین شرکت بورسی کشور است و به‌ عنوان بزرگترین هلدینگ پتروشیمی در خاورمیانه پس از "سابک عربستان"، شناخته می‌شود. این شرکت سال‌هاست در چند رتبه در کشور از جمله شاخص فروش، ارزش بازار، میزان صادرات، مدار سودآوری و مقدار ارزش افزوده اول است.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس همچنین ١٥ شرکت تولیدی پتروشیمی و مجموعا ٦٠ شرکت زیر مجموعه دارد و به تنهایی ٢٠ درصد ارز کشور را تامین می‌کند.

فروش داخلی و صادراتی این هلدینگ در سال ٢٠٢٠، حدود ٨.٤ میلیارد دلار بوده و ٣٨ امین شرکت شیمیایی دنیاست.٤٠ درصد پتروشیمی کشور در اختیار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و صادرات امسال آن نیز تاکنون به ٥ میلیارد دلار می‌رسد.

به همین دلیل انتصاب علی عسگری انتقادات زیادی را در پی داشته است که آیا فردی با عدم کوچکترین سابقه در بخش پتروشیمی می‌تواند بزرگترین شرکت پتروشیمی ایران را اداره کند یا نه. 

روز گذشته نیز خبرگزاری رسمی وزارت نفت، شانا انتصاب علی عسگری در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را تایید کرده اما رییس سازمان خصوصی سازی این موضوع را رد کرد و گفت: «این شرکت هنوز صورتجلسه‌ای برای بررسی به سازمان خصوصی‌سازی ارسال نکرده است.» البته صورتجلسه‌ای که در روزهای آینده در رسانه ها منتشر شد.

واکنش‌ها در فضای مجازی چگونه بود؟

انتصاب علی عسگری در فضای مجازی با واکنش های زیادی روبرو شد. اگرچه زنگنه وزیر نفت دولت قبلی در انتصاب های حاشیه دار رکورد دار محسوب می‌شد ولی این نقد هم به وزیر نفت دولت سیزدهم وارد است و از ایشان انتظار می رود که از انتصاب های حاشیه دار دوری و بهانه به دست پروژه بگیرها و دشمنان نظام و انقلاب ندهد.

در همین خصوص کاربری در توئیتر با انتشار تصویر شهید چمران نوشت: پاسخ شهيد چمران به انتصاب #علي_عسگري به عنوان مديرعامل هلدينگ خليج فارس.

علی عسگری

دیگری هم نوشت:
از شهيد گرانقدر دکتر #چمران پرسيدند تعهد بهتر است يا تخصص؟ وي در جواب گفت ميگويند تقوا از تخصص لازمتر است، آن را ميپذيرم. اما ميگويم آن کس که تخصص ندارد و کاري را ميپذيرد، بيتقواست.

تعهد یا تخصص، کدام مهم تر است؟

علی اکبر رائفی پور تحلیلگر، محقق و پژوهشگر در توئیتر خود نوشت:

بنده به هیچ جناحی تو این مملکت نه وابستگی دارم و نه بهشون بدهکارم هیچ آدم عاقلی هم دنبال دشمن درست کردن برای خودش نیست اما واقعا نمی تونم ببینم با یک سری انتصابات عجیب مملکت رو فنا بدن ربط #علی_عسگری به پترو شیمی چیه؟ میدونید تو این شرایط و اوضاع با یک اشتباه چه بر سر #بورس میاد؟
تعهد یا تخصص، کدام مهم تر است؟
 
وحید اشتری فعال عدالت خواه نیز با بازنشر توئیتی که چندی پیش منتشر کرده بود نوشت: 
 
علی عسگری
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها