يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۵۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تجارت نیوز: در حالی که طی ماه‌های اخیر بانک‌ها از پرداخت وام امتناع می‌کردند، جدیدترین پیگیری‌ها از شبکه بانکی کشور نشان می‌دهد که بانک‌ها پرداخت وام بانکی را از سر گرفته‌اند حتی برخی بانک‌ها به سپرده‌های خود سود ۲۴ درصد پرداخت می‌کنند.

 از ابتدای امسال شبکه بانکی کشور در پرداخت وام به مشتریان خود امتناع کردند، حتی وام تکلیفی دولت نیز نتوانست آنها را مجاب به پرداخت وام بانکی کند. بانک‌ها علت عدم پرداخت وام را نبود نقدینگی اعلام می‌کنند.
اما جدیدترین پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که پرداخت وام بانکی از سر گرفته شده است، البته یک تغییر دیگر در سیستم بانکی رخ داده و آن افزایش نرخ سود سپرده است. بسیاری از بانک‌ها نرخ سود سپرده‌های خود را به بیش از ۲۰ درصد رسانده‌اند، حتی برخی بانک‌ها سود ۲۴ درصد نیز پرداخت می‌کنند.

در حالی که به نظر می‌رسید بانک‌ها از طریق بالا بردن نرخ سود سپرده نقدینگی جذب کرده‌اند و با تکیه به این سپرده‌ها وام پرداخت می‌کنند، اپراتور بانک‌ها می‌گویند که بانک مرکزی به آنها بودجه پرداخت وام داده است.

بودجه بانک‌ها تامین شد
طی ماه‌های اخیر جلوی پرداخت بخشی از وام بانکی گرفته شده بود. بانک‌ها نیز اعلام کرده بودند که بودجه‌ای برای پرداخت وام ندارند.

حالا پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که نقدینگی بانک‌ها برای پرداخت وام تقویت شده و بانک شروع به پرداخت وام به متقاضیان خود کرده‌اند.

اپراتور بانک مسکن می‌گوید: بانک مرکزی بودجه ما را تامین کرده و مشکلی برای پرداخت وام نداریم. اگر مشتری امروز در شعبه ما درخواست وام بدهد حداکثر تا یک ماه آینده به حسابش واریز می‌شود.

به گفته معاون یکی از شعبات بانک گردشگری، نقدینگی شعبه ما تامین شده و تا پایان بهمن ماه مشکلی برای پرداخت وام نداریم.

اپراتور بانک شهر در این باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: روز یکشنبه نقدینگی شعبه ما تقویت شد، از روز سه‌شنبه پرداخت وام‌های خود را شروع کرده‌ایم.

می‌توان گفت که مشکل اصلی بانک‌ها عدم تامین بودجه است. با افزایش نرخ سود سپرده بانکی سعی می‌کنند میزان نقدینگی و بودجه خود را افزایش دهند.

حرکت معکوس بانک‌ها
در حالی بانک‌ها پرداخت وام را در ماه‌های پایانی سال شروع کرده‌اند که این جریان برخلاف مدت مشابه سال‌های گذشته است، یعنی بانک‌ها معمولا در ماه‌های پایانی هر سال می‌گویند که بودجه پرداخت وام به اتمام رسیده است و متقاضیان باید تا سال بعد منتظر باشند.

امسال جریان پرداخت وام حرکت معکوس داشته، بانک پرداخت وام را شروع کرده‌اند و می‌گویند که تا پایان بهمن ماه ادامه دارد،اما پس از آن وضعیت پرداختی وام‌ها مشخص نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها