أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۹۵۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۳ دی ۱۴۰۰
دو تن از کوهنوردان در منطقه علم کوه به دلیل سرمای زیاد دچار حادثه شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، از ساعات ابتدایی صبح روز چهارشنبه گرفتار شدن دو نفر از کوهنوردان تهرانی به نام‌های عباسکلهر( مربی برف) و حامد شاه حسینی ( راهنمای سنگ) در منطقه گرده آلمانها و زیر سنگ سماور خبرساز شد.این دو نفر طی برنامه ریزی از قبل تعیین شده قرار بود سه شنبه ۲۱ دی قله علم کوه را از مسیر گرده آلمان‌ها صعود کنند که به علت سرمای شدید زمین‌گیر شدند.

با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ابتدا قرار بر اعزام تیمی در عصر روز چهارشنبه بود که به علت سرعت باد بالا و ارتفاع بالای پرواز امکان اعزام نیرو با وجود آماده بودن تیم امداد و نجات میسر نشد.

در ادامه با هماهنگی‌های انجام شده بین کمیته جستجو و نجات فدراسیون و امداد کوهستان سازمان امداد و نجات هلال احمر قرار بر این شد در ابتدای صبح امروز در اولین فرصت پرواز به منطقه علم در قالب یک تیم ۶ نفره از امدادگران کوهستان فدراسیون و هلال احمر به منطقه اعزام شوند.

تیم امداد هوایی امروز به منطقه اعزام شد و سه نفر از امدادگران در ارتفاع ۴۶۰۰ متری پیاده شدند و هلی کوپتر به دلیل مه آلوده بودن هوا به تهران بازگشت تا در صورت نیاز دوباره به علم کوه بازگردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها