يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۹۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۳۰ دی ۱۴۰۰

پایگاه 598، به نظر می‌رسد باروی کار آمدن دولت سید ابراهیم رئیسی بار دیگر فضای تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و دولت روسیه به سطح قابل‌قبول رسیده است.

در حال حاضر هر دو کشور یکدیگر را فرصتی برای ایجاد کریدور راهبردی و شراکت برابر تلقی می‌کنند، اما باید پذیرفت که چالش‌های گذشته باعث شده است که رابطه تهران و مسکو از انسجام لازم برخوردار نباشد.

به اعتقاد کارشناسان سفر رئیس‌جمهور به روسیه می‌تواند سطح کیفی روابط دوجانبه را چندین پله بالابرده و تا مرز شریک استراتژیک هم سو کند.

با توجه به تمایل مسئولین ۲ کشور ایران و روسیه شاهد توسعه روابط خصوصاً در بخش اقتصاد نیستیم؛ این اتفاق ۹ دلیل مهم دارد:

1️⃣ تعاملات با غرب از گذشته و قبل از انقلاب شکل‌گرفته و شرکت‌های ایرانی مایل به ادامه سنتی این روابط هستند.

2️⃣ عدم شناخت شرکت‌های ایرانی از توانمندی‌های روسیه

3️⃣ ذهنیت‌های اشتباه از دلایل شکست بعضی از مراودات تجاری با روسیه

4️⃣ تبلیغات وسیع غربی‌ها برای این‌که مراودات با روسیه را تقدیم منافع به آن‌ها جلوه دهند.

5️⃣ بزرگ کردن خیانت‌های روس‌ها به ایران و به فراموشی سپردن خیانت‌های کشورهای استعمارگر غربی به ایران خصوصاً خیانت‌های انگلیس و آمریکا به ایران

6️⃣ غربی‌ها خواهان آن هستند که ایران همچنان وابسته به آن‌ها بماند و از این طریق بتواند مقاصد سیاسی خود را به ایران دیکته کنند.

7️⃣ وجود افرادی در مراکز تصمیم‌گیری دولت با گرایش‌های غربی و شرق ستیز که ساختار لازم برای توسعه روابط را فراهم نمی‌کند.

8️⃣ عدم وجود زیرساختارهای لازم برای توسعه روابط تجاری خصوصاً در حوزه حمل‌ونقل و بانکی.

9️⃣ وجود خائنین به ملت در مراکز اجرایی که منافع شخصی خود را در مراوده با شرکت‌های غربی می‌بینند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها