يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۰۲۲۵
زمان انتشار: ۲۳:۴۷     ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
عوام فریبی دیگر جایی ندارد؛
محمد زارع فومنی مدیرمسئول روزنامه صدای اصلاحات در همایش خانه احزاب در وزارت کشور پس از 8 سال لب به سخن گشود. در این برهه زمانی که خبر از توافقات میان ایران-چین و ایران-روسیه می‌رسد و بسیاری از کارشناسان، خبر از گشایش های اقتصادی در آینده را می‌دهند، امثال فومنی احساس خطر کرده و این چنین عوام فریبی می‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، راهبرد اصلی جمهوری اسلامی در این سال‌ها حفظ منافع ملت ایران و خنثی سازی تحریم‌ها بوده حال ممکن است در برخی مواقع تاکتیک‌ها تغییر کرده باشد. اما در 8 سال گذشته هدف و راهبرد دولت اصلاح طلب روحانی، تعامل با آمریکا و غرب بوده که هیچ عایده‌ای برای ایران نداشته است. اصلاح طلبان از پیش از انتخابات ریاست جمهوری 1400 به خوبی این مهم را متوجه شدند که جمهوری اسلامی، راهبرد خود را دیگر بر مبنای تعامل با غرب و بخصوص آمریکا نخواهد گذاشت. از این رو افرادی همچون فومنی که ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی را محتمل می‌دانستند، با تشکیل حلقه پوشالی حمایتی از ایشان سعی بر نزدیک شدن به وی را داشتند. از همین رو اولین ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان حامی رئیسی توسط فومنی در موعد انتخابات تشکیل شد.

 

کدخدا پرستان دلواپس روسیه و چین شدند! / کم رنگ شدن تحریم ها اصلاحات را نگران کرد


در حال حاضر راهبرد ایران حول خنثی سازی و برون رفت از چالش تحریم است از این رو اگر نیاز باشد با کشورها و دولت‌های مختلف مذاکره و تعامل می‌کند، اما دیگر خود را محدود به غرب نمی‌کند. حال افرادی چون فومنی که از پرچمداران غرب‌گرایی در کشور محسوب می‌شوند، در تلاش اند تا رویکرد جدید دولت را در سیاست خارجه تغییر دهند و پرچم غرب‌گرایی را همچنان در سیاست خارجه ایران برافراشته نگه دارند. در این برهه زمانی هم که خبر از توافقات میان ایران-چین و ایران-روسیه می‌رسد و بسیاری از کارشناسان، خبر از گشایش های اقتصادی در آینده را می‌دهند، امثال فومنی احساس خطر کرده و این چنین عوام فریبی می‌کنند.


محمد زارع فومنی مدیرمسئول روزنامه صدای اصلاحات در همایش خانه احزاب در وزارت کشور پس از 8 سال لب به سخن گشود. وی طی سخنانی اظهار داشت که ایران، مستعمره چین و روسیه شده است. از طرفی بیان کرد تنها راه حل مشکلات کشور مذاکرات مستقیم با آمریکا است.

 


این افرادی که امروز صحبت از مذاکره مستقیم با آمریکا می‌کنند، باید از آنها پرسید که منظورشان از مذاکره مستقیم با آمریکا دقیقا چیست؟ مگر جز این است که حسن روحانی بر خلاف تاکید رهبر معظم انقلاب (مبنی بر عدم مذاکره مستقیم با آمریکا)، تلفنی با رئیس جمهور آمریکا صحبت کرد. مگر وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم با جان کری در خیابان‌های ژنو عاشقانه قدم نزدند!

 

کدخدا پرستان دلواپس روسیه و چین شدند! / کم رنگ شدن تحریم ها اصلاحات را نگران کرد


مذاکرات در دوره هشت ساله آقای روحانی به حدی مستقیم بود، که وزیر خارجه آمریکا برای تسلیت فوت مادر حسین فریدون در اقامتگاه تیم مذاکره کننده حاضر شده و دیده بوسی کردند!

 


باید یکی از سخنان مقام معظم رهبری در واکنش به اصرار دولت فرانسه به واسطه گری میان ایران و آمریکا را به فومنی یادآور شد که رهبری فرمودند: "رئیس جمهور فرانسه یک ملاقات با ترامپ را حلّال همه مشکلات ایران دانسته بود که باید بگوییم این شخص یا خیلی ساده است و یا همدست آمریکایی‌ها است".
این شیخ اصلاح‌طلب که گویا تازه از خواب زمستانی 8 ساله برخواسته، آمریکا را پایبند به دموکراسی در جهان می‌داند! انگار این ایران بود که از برجام خارج شد و آن را پاره کرد. لازم است به آقای فومنی یادآور شویم که مهد دموکراسی دنیای شما تا وقتی به برجام پایبند بود که ایران در آن ضرر می‌کرد! اما با همه این تفاسیر در روزنامه‌های خود تیتر زدید:

 

کدخدا پرستان دلواپس روسیه و چین شدند! / کم رنگ شدن تحریم ها اصلاحات را نگران کرد


"مشکلات آن‌قدر زیاد است که برجام در بهترین حالت فقط می‌تواند شرایط عادی را برای مبادلات اقتصادی فراهم کند" این جمله روزنامه اصلاح‌طلب مردم سالاری است. این روزنامه در گزارش روز یکشنبه خود می‌نویسد: احیای برجام موجب کمتر شدن فشارها خواهد شد، اما اینکه ارزانی در انتظار باشد و با کاهش سطح تورم قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند تصور واقع‌گرایانه‌ای نیست.
گفتنی است که اخیرا ویدئویی از علاءالدین بروجردی در ماجرای عدم پذیرش فاینانس چین در سیستم حمل و نقل ریلی ایران در سال 1396 توسط دولت وقت پرده برداری می‌کند که به بهانه برجام و رابطه با آمریکا مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. اگر گفته های بروجردی حقیقت داشته باشد، با اجرای این فاینانس در کشور در سال 1396، امروز می‌توانستیم شاهد یک سیستم حمل و نقل ریلی پیشرفته در کشور باشیم.

 


بهتر است دوباره یادآور شویم که در دولت قبل، اصلاح طلبان ادعا می‌کردند که تا به FATF نپیوندیم کسی به ما واکسن نمی‌فروشد! در تاریخ 23 مرداد 1400 یعنی ماه‌های پایانی دولت روحانی، آمار کرونا در کشور بدین شرح است: طبق گفته وزارت بهداشت، تعداد موارد فوتی در طول 24 ساعت، 395 نفر و همچنین  25 هزار و 492 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که 3 هزار و 365 نفر از آنها بستری شدند. در حال حاضر 257 شهر ایران در وضعیت قرمز، 129 شهر در وضعیت نارنجی، 51 شهر در وضعیت زرد و تنها 11 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

 

کدخدا پرستان دلواپس روسیه و چین شدند! / کم رنگ شدن تحریم ها اصلاحات را نگران کرد


این در حالی است که با آمدن دولت جدید تمام معادلات اصلاح طلبان تغییر کرده و بدون پذیرش FATF سیل واردات واکسن به کشور آغاز می‌گردد. همچنین باید گفت به رغم همه گیری سویه کرونا در آمریکا و اروپا، با توجه به واکسیناسیون گسترده در کشور، شرایط کرونایی در ایران کنترل شده است.
از این صحبت‌ها و اظهارات می‌توان دریافت که دغدغه اصلی چنین افرادی صرفا، عادی سازی روابط با کشوری است که 8 سال جنگ تحمیلی، جنگ فرهنگی و تحریم‌های ظالمانه را بر کشورمان تحمیل کرد. در واقع انها می‌خواهند که با سخنان عوام فریبانه از فشار افکر عمومی برای عدای سازی روابط، استفاده سوء کنند.
در حال حاضر و پس از 8 سال معطل کردن کشور به بهانه مذاکره با آمریکا و قرارداد برجام توسط لیبرال‌ها، باید پرسید آورده و نتیجه برجام و مذاکرات با آمریکا چه بود؟ وعده‌های گشایش اقتصادی و رفع تمام تحریم‌ها چه شد؟ چند سال دیگر وقت لازم است تا معیشت مردم فدای غرب‌گرایی یا غرب‌پرستی شود؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها