أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۰۲۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
نگاهی به روابط ایران و روسیه بدون حاشیه؛
این روزهای بحث سوریه و سفر اخیر ریاست جمهوری به آن کشور تیتر یک اغلب رسانه های کشور شده است. اما در کمال تعجب به قدری حاشیه های این سفر پررنگ شد که موضوعات مطرح شده در دیدار سید ابراهیم رئیسی با ولادیمیر پوتین که از اهمیت زیادی هم برخوردار بود دیده نشد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-علی شعبانی/ این روزهای بحث سوریه و سفر اخیر ریاست جمهوری به آن کشور تیتر یک اغلب رسانه های کشور شده است. اما در کمال تعجب به قدری حاشیه های این سفر پررنگ شد که موضوعات مطرح شده در دیدار سید ابراهیم رئیسی با ولادیمیر پوتین که از اهمیت زیادی هم برخوردار بود دیده نشد. به نظر برخی جریانات شکست خورده سیاسی با دامن زدن به حاشیه های این سفر، قصد فریب افکار عمومی را داند تا اهمیت این سفر بین مردم کم اثر جلوه کند. در این گزارش به بخشی از توافق ایجاد شده اشاره میکنیم که میتواند در دور زدن تحریم ها ظالمانه علیه کشورمان موثر باشد.

گفتنی است در این دیدار صحبت هایی در خصوص خرید آب شیرین کن های هسته ای، ایجاد خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری، تهاتر نفت، احیای برجام، کریدور شمال جنوب و ماجرای راه آهن رشت - آستارا و ... شده است. البته دیدار سه ساعته پوتین و رئیسی ناظر به خواست پوتین مبنی بر دیدار نامحدود برای شناخت ویژگی های شخصیتی حجت الاسلام رئیسی بود.

در خصوص قرارداد جنگنده ها هم که اخیرا یکی از نمایندگان مجلس به آن اشاره کرد میتوان به تحویل دو اسکادران سوخو ۳۵ و امکان خرید ۴ اسکادران دیگر فراهم شد. هر اسکادران را اگر ۱۲ فروند حساب کنیم، ۹ فروند ساخته شده و تا ساخت بقیه، شلترهای مخصوص در پایگاه های ایران هم تکمیل و عقاب های ایرانی آماده پرواز می شوند.

در خصوص قرارداد ۲۰ ساله هم صحبت هایی رد و بدل شد اما جزئیات آن فعلا کامل نشده است. کارشناسان ایرانی متن اولیه را آماده کرده اند و حالا نوبت روسهاست که اصلاحات مدنظر را اعمال، به تهران فرستاده و ... این تبادلات تا رسیدن به توافق نهایی ادامه خواهد داشت.

جزئیاتی از موضوعات مطرح شده در دیدار سید ابراهیم رئیسی با ولادیمیر پوتین که در حاشیه ماند! + اینفوگرافیک

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها