أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۰۲۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
انتظارات از دولت خدمتگذار برای احیا بورس؛
ظاهرا قصه بورس سر درازی دارد و اشخاص حقوقی (غولهای اقتصادی و صنعتی) همچنان با چنگ انداختن به سرمایه های مردم در حال نقل و انتقال ثروت های قارونی گرد آمده از سرمایه های مردم هستند.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، زمانی که دولت حسن روحانی و شخص وی مردم را به آوردن سرمایه هایشان به بورس دعوت کرد بسیاری از مردم تحت تاثیر تبلیغات و کسانی که به‌نحوی با استفاده از رانت های اطلاعاتی خود از پشت پرده برخی تصمیمات مسئولان خبردار شده و به ثروت های نجومی دست یافته بودند، تمام داشته های یک عمر تلاش خود را با اطمینان کامل به دولت مستقر وقت و راستگویی آن در طبق اخلاص تقدیم دولت و سارمان بورس کردند اما غافل از آنکه قصد دارند کسری بودجه و سوء تدبیر و فقدان مدیریت خود را که به خالی شدن خزانه و بی ارزش شدن پول ملی کشور انجامیده بود را از جیب مردم جبران کنند.

امروز از آن روزها بسیار گذشته است و آنانی که با ارقام نجومی حساب های خود، عطای بورس را به لقای مردمان نگران و زیر خط فقر کشیده شده بخشیدند و رفتند خبری در بورس نیست ، اما ظاهرا قصه بورس سر درازی دارد و اشخاص حقوقی (غولهای اقتصادی و صنعتی ) همچنان با چنگ انداختن به سرمایه های مردم در حال نقل و انتقال ثروت های قارونی گرد آمده از سرمایه های مردم به سازمانهای بخش های خصوصی و دولتی خویش هستند که یا توان پرداخت حقوق های نجومی مدیران ارشد و میانی خود را داشته باشند و یا اینکه صاحبان مشاغل و دلالان بزرگ کشور را سیراب سازند.

البته باید اذعان کنیم که بسیار به دولت سیزدهم امید داریم .با اینکه می دانیم در زمان سقوط سهام ، بسرعت سرمایه های مردم دود می شود و به هوا می رود و وقتی قصد بالا رفتن می کند به آرامی حرکت یک لاک پشت، تکانی بخود می دهد و در این میان این صاحب سرمایه است که همچنان با امیدواری در بازار سهام باقی می ماند و با امیدی توهم گونه به انتظار سبز شدن نمادهای بورسی خود و جبران بخشی از سرمایه اش نشسته است.

اما دریغ و صد افسوس که نمادها همچنان درمسیر سقوطی آزاد قصد کرده اند تا سرمایه گذاران را به خاک سیاه بنشانند. و از آن حزن‌آور تر رفتارمتولیان امر است که کشور را در حالتی چنان گل و بلبل می بینند که گویی دیروزی نبوده است که قول سامان دهی به بورس را داده بودند.

در این میان دو سوال در ذهنمان همچنان باقی خواهند ماند که آینده جواب خواهد داد :

یک: آیا اصولا برنامه ای برای سامان دهی به بورس وجود دارد ولی زمان آن به سال جدید افتاده است تا برنامه های تدوین شده در قالب بودجه جدید دولت سیزدهم مورد حمایت قرار گیرد یا خیر؟!

دو: آیا سکوت و بی تحرکی دولت سیزدهم در بورس را باید بحساب نوعی سیاست اقتصادی بگذاریم که در آن دولت قصد دارد تا با کمترین تعهد مالی خود را نجات بخش باقی مانده سرمایه های مردم معرفی کند؟!

امروز رفتارهای اعتراضی اقشار فعال در بورس و البته متضرر، در جلوی ساختمان بورس که هر از چند گاهی رخ می دهد بیانگر خواست بحقی است که مردم دارند و باید از سوی دولتمردان سیزدهم جواب بحقی هم داده شود.

نباید از حق گذشت که مسئولان اعلام کرده اند که برای بورس برنامه ها و مصوباتی دارند اما عزیزان باید توجه کنند که این مردم در فشار شدید معیشتی ناشی از سیاست های دولت حسن روحانی هستند ، در نتیجه هم صبرشان کم است و هم انتظارشان از دولت خدمتگذار زیاد تا حداقل اصل سرمایه ها به مردم باز گردد.

این ماهواره سرگردان در فضای اقتصادی کشور را دریابید.

رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها