أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۱۶۵۶
زمان انتشار: ۱۷:۴۱     ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
نوآوری، به گستره ایران زمین
بانک ایران زمین با استقبال و حمایت از طرح ها و ایده های نوآورانه در راستای تحقق اندیشه خود "نوآوری، به گستره ایران زمین"، حامی کسب و کارهای نوپا و نوآور خواهد بود.
بانک ایران زمین؛ حامی کسب و کارهای نوپا و نوآور

به گزارش پایگاه 598، شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش، (Knowledge enterprise) به شرکت‌هایی گفته می‌شود که دانش و فناوری، جزئی جدایی‌ناپذیر از دارایی آن‌ها باشد. دانش‌بنیان در ایران شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی شامل گسترش، کاربرد نوآوری و تجاری‌سازی نتایج حاصل از تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر، با ارزش افزوده فراوان و براساس معیارهای موردنظر قانون تایید می‌شود. شرکت های دانش بنیان،اساساَ کالا تولید نمی کنند و عموماَ، زمین یا ماشین آلات خاصی نیز ندارند. بلکه همیشه عده ای از افراد تحصیلکرده و با تجربه اطلاعاتی تولید می کنند که این اطلاعات، محصولات اصلی شرکت محسوب شده و برایشان درآمدزایی دارد. بحث طرح های صنعتی و مالکیت معنوی محصولات، همیشه از دغدغه های اصلی شرکت محسوب می شود که حفظ حقوق معنوی این اطلاعات ،یکی از مهم ترین مسائل حقوقی در شرکت های دانش بنیان می باشد،زیرا اصولاَ این دارایی ها قابل لمس نمی باشند.

ویژگی‌های شرکت دانش بنیان

این نوع شرکت‌ها معمولا محصولی نمی‌سازند و اغلب دارای زمین یا ابزارآلات ویژه‌ای نسیتند. همواره برخی از اشخاص با سطح علمی بالا، اطلاعاتی ارائه می‌دهند که حکم خدمات اصلی شرکت را دارد و برایشان کسب درآمد می‌کند. موضوع اختراعات و تملک معنوی کالا ،همیشه از بحث های مهم شرکت است و حفظ امتیاز و ارزش معنوی این اطلاعات، یکی از پراهمیت ترین موضوعات حقوقی در این شرکت‌هاست چراکه نمی‌توان این محصولات را لمس نمود.

شرکت دانش بنیان به دنبال ایده پردازی است یا رسیدن به فناوری؟ 

در حقیقت این شرکت‌ها زنجیره متصل بین ایده و فناوری به حساب می‌آیند که موفق شده‌اند راهنمای ایده‌ها در راه رسیدن به فناوری باشند و برخی اوقات خود این موسسات نیز ایده خود را به فناوری تبدیل می‌نمایند.

شرکت دانش بنیان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

1-زمینه‌سازی برای بهرمندی از تمام توان علمی دانشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در کل اجتماع کشور

2-بالا رفتن میزان درآمد تخصصی دانشگاه‌ها و واحدهای تحقیقاتی

3-تجاری نمودن نتایج تحقیقات علمی

4- تشویق دانشگاهیان و افراد بزرگ علمی جهت همکاری در فعالیت و امور مربوط به پاسخگویی خواسته‌های جامعه و فراهم‌سازی تولید منبع درآمد و افزایش حقوق برای افراد علمی و اعضای باشخصیت هیئت علمی دانشگاه‌ها

5- تغییر و تحول در نتایج اجتماعی با وجود افراد محترم علمی در این زمینه

اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری

شناسایی، ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از سیاست‌گذاری‌های حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود، به‌طوری‌که این نوع از شرکت‌ها با استفاده از دانش خود می‌توانند با تولید محصول جدید و افزایش کیفیت محصول فعلی ارزش افزوده فراوانی ایجاد کنند. با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از دانش نیروی انسانی و مهارت در تجاری‌سازی ایده‌ها، در فرآیندی دانشی و با بهره‌وری بالا می‌توان به ارائه محصولات تجاری و رقابت‌پذیر پرداخت و اقتصادی دانش‌بنیان که مزیت رقابتی هر اقتصاد ‌باشد را پایه‌ریزی کرد. شرکت‌های دانش‌بنیان با کاربردی کردن دانش و استفاده‌ موثرتر از آن در گسترش ظرفیت‌ها و ارتقای درجه بهره‌برداری از منابع سعی در به حداکثر رساندن میزان بهره‌وری دارند. اصولا فعالیت همه شرکت‌های دانش‌بنیان، جزو فعالیت‌هایی است که ذاتا در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

نوآوری، به گستره ایران زمین

در همین راستا بانک ایران زمین با استقبال و حمایت از طرح ها و ایده های نوآورانه در راستای تحقق اندیشه خود "نوآوری، به گستره ایران زمین"، حامی کسب و کارهای نوپا و نوآور خواهد بود. به استناد خبری که روابط عمومی بانک ایران زمین منتشر کرده است: مرکز نوآوری ایران زمین، وابسته به بانک ایران زمین، به عنوان پایگاه جمع آوری، حمایت و مشارکت از طرح ها و ایده های خلاقانه کسب و کارهای نوپا و نوآور، موفق به دریافت سطح 2 دانش بنیانی از سوی کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

 مرکز نوآوری ایران زمین، با اتکا به امکانات سایر شرکت های تابعه و با شناخت نیازهای ضروری جامعه، به عنوان شتاب دهنده، مرکزی را در زمینه های: فین‌تک، بلاکچین، گردشگری، سلامت و انرژی، حمل و نقل و شهر هوشمند، خدمات متنوع آموزشی، توانمند سازی، هدایت و حمایتی خود را در قالب طرح های پیش شتابدهی، شتابدهی، سرمایه گذاری و ارزشگذاری کسب و کارها، با امکان استفاده از فضای کار اشتراکی و مشاوره های تخصصی برای کسب و کارهای نوپا و نوآور فراهم نموده است.

هم چنین این مرکز، به عنوان مجری و توسعه دهنده ارائه خدمات بانکداری باز بانک ایران زمین، از طریق سامانه بوم ایران زمین "فراز" سرویس های متنوع بانکی و اداری را در دو قالب API و ویجت، ارائه می نماید.

خاطر نشان می شود: تفاوت شرکت های نوپا نوع دو با نوع یک تنها در سطح تکنولوژی محصولات می باشد. محصولات دانش بنیان نوع دو باید مشمول فهرست کالاهای دانش بنیان سطح دو شوند، از تکنولوژی نسبتا بالایی برخوردار باشند و ارزش افزوده خوبی را ایجاد نمایند.

لازم به ذکر است که محصولات فهرست سطح دو نسبت به فهرست سطح یک از پیچیدگی فنی کمتری برخوردار هستند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها