کد خبر: ۵۰۱۶۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران:
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هنوز با برخی مسائل حل نشده در وین مواجه هستیم، گفت: طرف های غربی هستند که می توانند تعیین کنند که این مذاکرات در چند روز آینده به نتیجه خواهد رسید یا در چند هفته آینده.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به شهر مونیخ سفر کرده عصر امروز (جمعه) ۲۹ بهمن ماه در اظهاراتی درباره این سفر اطهار داشت: این سفر برای شرکت در کنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ انجام شده و فرصتی است که اولا ما سیاست خارجی دولت مردمی و تحولگرای سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم و به موازات آن، اعلام مواضع منطقه ای جمهوری اسلامی ایران با توجه به بحرانهایی که در منطقه غرب آسیا با آن روبرو هستیم و طبعا تمرکز بر موضوع مذاکرات وین برای لغو تحریم ها.

وی افزود: امیدواریم که گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۴ در وین منجر به رسیدن به یک توافق خوب در آینده نزدیک شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: برای مرحله پس از توافق خوب، نیازمند این هستیم که گفتگوهایی را با کشورهای مختلف داشته باشیم برای اینکه آماده بازگشت همه طرفها به تعهداتشان و اجرای توافقات ذیل برجام که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، باشیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: بخشی از دیدارها و گفتگوها به موازات تبیین سیاست خارجی دولت جدید و مسائل منطقه ای و بین المللی، به موضوع همکاری های بین المللی با جمهوری اسلامی ایران و‌توسعه مناسبات اقتصادی جهان با جمهوری اسلامی ایران برمی گردد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: البته در موضوع مذاکرات وین، ما هنوز با برخی مسائل حل نشده ای مواجه هستیم که آقای باقری و همکارانم در وین با جدیت و با هدف رسیدن به یک توافق خوب گفتگوها را ادامه می دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر لغو تحریم ها را نزدیک می دانید و طرف ها به این توافق می رسند؟ اظهار داشت: آن چیزی که مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و ابتکارات فعالی که جمهوری اسلامی ایران روی میز مذاکره کننده ها قرار داده، ما به یک توافق خوب و دست یافتنی بسیار نزدیک هستیم، اما این طرف های غربی هستند که بایستی ابتکار و انعطاف واقعی خودشان را به تصویر بکشند و آنها هستند که می توانند تعیین کنند که این مذاکرات در چند روز آینده به نتیجه خواهد رسید یا در چند هفته آینده.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها