أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۱۸۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
رئیس گروه پیشگیری بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نداشتن علایم سرماخوردگی شرط مهم واکسیناسیون کووید ۱۹ برای کودکان گروه سنی ۵ تا ۹ سال است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه در سویه امیکرون میزان ابتلا کودکان به بیماری کرونا در سطح بالایی است، خاطر نشان کرد: واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ سال انجام می شود و بنابر مطالعات علمی واکسن های سینوفارم و پاستوکووک برای این گروه سنی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه همراهی والدین با کودک نشانه رضایت آنهاست گفت: میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت مشابه گروه سنی بالاتر است.

نهبندانی ابراز کرد: کودکان نباید علایمی مانند تب، سرفه، سرما خوردگی داشته باشند و در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید یک هفته از بهبود علایم گذشته باشد.

رئیس گروه پیشگیری بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به آمار بالای ابتلا کودکان به سویه اومیکرون پیشنهاد می شود برای جلوگیری از وخامت حال کودکان سریعتر واکسیناسیون کودکان انجام گیرد و والدین به همراه کودکان به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها