أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۱۹۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
طالبی:
بازیکن پیشین سپاهان با انتقاد از بازیکنان این تیم گفت: برخی از شاگردان محرم نویدکیا هنوز به خوبی توجیه نیستند که در چه تیم پرستاره‌ای بازی می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، فرشید طالبی درباره وضعیت تیم فوتبال سپاهان در فصل بیست و یکم، اظهار داشت: وقتی سرمربی تیم خودش اذعان می‌کند که از روند نتیجه‌گیری و شرایط تیم رضایت ندارد، مشخص است وضعیت چگونه است. همه می‌دانیم سپاهان هنوز نتوانسته انتظارات به حق هواداران را برآورده کند. فکر می‌کنم بازیکنان سپاهان از لحاظ روحی و روانی وضعیت خوبی ندارند، اگر چه کادر در حال تلاش است آنها در شرایط نرمال قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه «سپاهان نماینده ایران در لیگ قهرمانان است و باید وضعیت قابل قبولی داشته باشد» عنوان کرد: سپاهان با چند برد پشت سر هم می‌تواند به روند عادی برگردد. تیم فصل گذشته با محرم، رضایت نسبی را کسب کرد. با وجود اینکه در نیم فصل اول لیگ گذشته، تزلزلی در تیم وجود داشت ولی نیم فصل دوم وضعیت خیلی بهتر شد و در نهایت رتبه دوم به دست آمد. در این فصل اما با وجود تلاش‌های باشگاه، بهترین‌ها جذب شده‌اند و تقویت تیم که به بهترین شکل رقم خورده، منجر به بالا رفتن انتظارات شده است.

بازیکن پیشین سپاهان ادامه داد: پیش از آغاز فصل در زمینه جذب نفرات مورد نیاز، ایده‌آل عمل شده است. کسب رتبه دومی فصل گذشته و همچنین اضافه شدن بازیکنان جدید، بار فشار روانی تیم را روی کادر و بازیکنان زیاد کرد. نویدکیا به این وضعیت واقف است، او سال‌ها در سپاهان بازی کرده و به خوبی از شرایط خاص تیم‌های پرطرفدار مثل استقلال و پرسپولیس و تراکتور و سپاهان خبر دارد. مربیان سپاهان می‌دانستند با چه چالش‌هایی رو‌به‌رو می‌شوند ولی فکر می‌کنم کادر و بازیکنان تاکنون نتوانسته‌اند خود را از این فشار خارج کنند.

طالبی گفت: بازیکنانی مثل سجاد شهباززاده یا امید نورافکن همان بازیکنان فصل گذشته هستند که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و سؤال این است که چرا اتفاقات خوب فصل گذشته امسال در سپاهان تکرار نشده است؟ پیش از آمدن محرم نویدکیا، سپاهان به دلیل حضور مدیران نالایق، مثل ذوب‌آهن آسیب‌دیده بود ولی فصل گذشته با تغییرات مدیریتی اوضاع خیلی بهتر و تیم موفق ظاهر شد.

کارشناس فوتبال درباره عملکرد فنی سپاهان، تصریح کرد:  تیم‌ها بیکار نبوده‌ و به خوبی سپاهان و تاکتیکش را آنالیز کرده‌اند. تیمِ محرم در سال گذشته برای تیم‌ها ناشناخته بود و تاکتیکش حریفان را آزار می‌داد ولی امسال تیم‌ها به خوبی سپاهان را آنالیز کرده و از نقاط ضعف و قوت این تیم اطلاع دارند.  علاوه بر این فکر می‌کنم بازیکنان از لحاظ بدنی هم در شرایط خیلی ایده‌آلی قرار ندارند. تیم سال پیش به سختی گل می‌خورد ولی امسال به راحتی گل دریافت می‌کند و در بازی هوادار هم اگر رشید مظاهری نبود، چه بسا سپاهان شکست می‌خورد.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل اصلی افت سپاهان نسبت به فصل گذشته چه بوده، به تسنیم گفت: فکر می‌کنم بازیکنان دچار معضل روحی و روانی شده‌اند اما اینکه چرا بازیکنان در شرایط ایده‌آل‌شان نیستند را ما نمی‌دانیم چون از بیرون نگاه می‌کنیم و در تیم نیستیم. سپاهان در 4-3 بازی 50 موقعیت گل ایجاد کرده و این کار کوچکی نیست ولی اینکه چرا این موقعیت‌ها تبدیل به گل نمی‌شود، باید مشخص شود. باید شرایط تیم کالبد شکافی عمیق شود.

بازیکن پیشین سپاهان با انتقاد از بازیکنان کنونی این تیم یادآور شد: همیشه یاد گرفته‌ایم هدف را مدیریت و دیگر موارد قرار می‌دهیم ولی سپاهان این همه ستاره دارد و خود این ستاره‌ها باید به خودشان بیایند و به تیم کمک کنند. سپاهان به اندازه 2 تیمِ پرستاره، ستاره دارد. بازیکنان قرارداد‌های حرفه‌ای بسته‌اند و پول خوبی می‌گیرند ولی برخی مسائلی که در تیم می‌بینیم، حرفه‌ای نیست. بازیکنی که تعویض می‌شود، هنگام تعویض نارضایتی‌اش را نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که بازیکنان توجیه نیستند که وقتی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند، 11 ستاره دیگر هم روی نیمکت حضور دارند.

طالبی افزود: هنوز بازیکنان توجیه نیستند که سپاهان تیم پرمهره‌ای است و همه بازیکنان ذخیره هم می‌توانند فیکس بازی کنند. در این زمینه باید مدیریت قوی‌تری صورت بگیرد. همه جا فضای رفاقتی جواب نمی‌دهد. تا وقتی این روند جواب می‌دهد که حد و حدود‌ها رعایت شود. محرم آرامش دارد ولی در بعضی موارد نیاز به اصلاح است. بازی با هوادار را کامل نگاه کردم، در نیمه اول، هر بازیکن هوادار، به اندازه 3 بازیکن سپاهان دوید. بازیکنان هوادار متوجه شده بودند که با چه تیم بزرگی بازی می‌کنند ولی بازیکنان سپاهان متوجه نشده‌اند در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند.

وی درباره اینکه چگونه سپاهان می‌تواند از روند سینوسی نتیجه‌گیری خارج شود، خاطرنشان کرد: باید بررسی شود و دید دقیقاً مشکل کجاست که بازیکنان فصل پیش سپاهان و نفرات جدید که همگی فصل گذشته جزو بهترین‌ها بوده‌اند، با وجود اینکه پول حرفه‌ای گرفته‌اند، دچار افت شده‌‌‌اند. لیگ قهرمانان پیش‌رو است و سپاهان می‌تواند یک افتخار را در این مسابقات رقم بزند. آرزو دارم بازیکنان خودشان به خودشان کمک کنند و در بهترین شرایط‌شان قرار بگیرند. انتقاد از بیرون خیلی راحت است ولی درست کردن وضعیت از درون کمی سخت که امیدوارم این اتفاق رقم بخورد و سپاهان برای کسب نتایج بهتر آماده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها