يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۰۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پس از اذعان تل‌آویو به شکست در برابر پهپاد حزب‌الله، منابع آگاه چگونگی نفوذ این پهپاد به فلسطین اشغالی را تشریح کردند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، پس از ورود پهپاد جنبش حزب‌الله لبنان به حریم فلسطین اشغالی و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری این پرنده بدون‌سرنشین، منابع آگاه در مقاومت چگونگی ورود این پهپاد به اراضی اشغالی و خروج از آن را تشریح کردند.

روزنامه لبنانی «الاخبار»، امروز (سه‌شنبه)، به نقل از منابع آگاه  در مقاومت نوشت: «حدود ساعت ۱۱:۴۰، پهپاد حسان از نقطه‌ای در جنوب لبنان حرکت خود را آغاز کرد» و به‌رغم تمام سامانه‌های پایش و هشدار سریع، «دشمن تا ساعت ۱۲:۱۰ نتوانست پهپاد را شناسایی کند در حالی که پهپاد ۳۰ کیلومتر را در آسمان فلسطین طی کرده بود و به منطقه "روش بینا" در نزدیکی شهر صفد رسیده بود».

در ادامه این گزارش آمده است که به‌محض شناسایی «یک شی عجیب در آسمان»، پیش از آنکه مشخص شود این شی از ویژگی‌های یک پرنده نظامی مثل «بال، سر و دم» برخوردار است، آژیرهای هشدار به صدا درآمدند و تلاش برای شناسایی این شی آغاز شد. بنابر این گزارش، سکوی شلیک گنبد آهنین فورا به سمت پهپاد یک موشک «تامیر» شلیک کرد که به هدف برخورد نکرد و فرماندهی مناطق شمالی در اراضی اشغالی نیز برای کامل کردن مأموریت یک جنگنده اف-۱۶ به محل ارسال کرد؛ اما سرعت بالای جنگنده نیز نتوانست باعث به چنگ آوردن پهپاد شود.

الاخبار اضافه کرد که حتی جنگنده از کنار پهپاد عبور کرد؛ اما نتوانست آن را رهگیری کند. پس از ناتوانی گنبد آهنین و جنگنده در سرنگونی پهپاد، دشمن چند بالگرد به شمال دریاچه «طبریا» فرستاد و فکر می‌کرد که این آغاز مسیر بازگشت پهپاد باشد.  بالگردهای آپاچی توانستند موقعیت پهپاد را بر فراز دریاچه شناسایی کنند و تعدادی موشک به سمت آن شلیک کردند و پهپاد از صفحه رادارها محو شد از‌این‌رو دشمن گمان کرد که آن را سرنگون کرده است.

پهپاد «حسان» چگونه خطوط دفاعی دشمن اسرائیلی را شکست؟

مسیر حرکت پهپاد حزب‌الله/ علامت ضربدر نشان‌دهنده پایگاه‌های دشمن

 

این روزنامه لبنانی در ادامه افزود که ارتش  رژیم صهیونیستی یک گروه را برای یافتن لاشه پهپاد به منطقه اعزام کرد و تلاش این گروه به مدت دو ساعت به طول انجامید؛ اما پس از گذشت این دو ساعت، نیروهای تل‌آویو متوجه شدند که پهپاد پس از چهل دقیقه پرواز و طی کردن ۷۰ کیلومتر به‌سلامت به آشیانه خود بازگشته است.

یک فرمانده ارشد مقاومت در گفت‌و‌گو با الاخبار در این خصوص اظهار داشت که پهپاد حسان توانسته «به سیستم های حسگر فرکانس بالا با گیرنده‌های دقیق مانند سیستم نظارتی "ADS" نفوذ کند» و بر سامانه‌های تشخیص سیگنال "SIGNIT"، سامانه‌های رادار و شناسایی "ULTRA C1" که بزرگترین رادار پیشرفته دشمن در قله کوه «الشیخ» باشد، فائق آید؛ راداری که وظیفه اصلی آن شکار پهپاد و موشک است.

روز جمعه هفته گذشته بود که رسانه‌های عبری‌زبان از فعال شدن آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی خبر دادند. لحظاتی پس از انتشار این گزارش، رسانه‌ها خبر دادند که پرنده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود رسما به شکستش اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

پس از گذشت چند ساعت، جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسما این عملیات را برعهده گرفت و اعلام کرد: «مقاومت اسلامی امروز، جمعه، در تاریخ ۲۰۲۲/۰۲/۱۸ پهپاد "حسان" را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد».

در ادامه این بیانیه آمده بود: «مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌در‌پی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت. پهپاد مأموریت موردنظر را با موفقیت و بدون آنکه اقدامات دشمن بر آن اثر بگذارد، انجام داد».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها